Nya Filmstaden LUXE Uppsala

Nya Filmstaden LUXE Uppsala öppnar i sommar. Royal Uppsala och Spegeln Uppsala stänger dörrarna den 3 juni.

Efterfrågan från biobesökarna på ett nytt biografkomplex i Uppsala besvaras när Filmstaden LUXE Uppsala öppnar under sommaren på Dragarbrunnsgatan.

Därmed stängs Filmstadens två biografer, Royal Uppsala och Spegeln Uppsala, den tredje juni.  Filmstaden Uppsala på Västra Ågatan rullar på fram till dagen innan LUXE öppnar.

Enligt Filmstadens regionchef Christian Lindberg är Uppsala en viktig marknad och det finns en efterfrågan i form av komfort och moderna salonger med premiumformaten IMAX och iSense.

Filmstaden Uppsala håller öppet fram till öppningen av den nya biografen.

För mer information:

Christian Lindberg, Regionchef