Nu öppnar Filmstaden i Gävle igen

Imorgon, den 1 april är det äntligen dags, då slår Filmstaden i Gävle upp sina portar igen efter att ha varit stängd sedan i augusti förra året.
- Vi har längtat efter den här dagen och ser fram emot att få välkomna vår publik tillbaka, säger biografchef Göran Stenfeldt.

När skyfallet slog till den 18 augusti förra året kunde ingen ana att konsekvensen skulle bli att Filmstaden behövde stängas i sju månader. Men de skador som vattenmassorna lämnade efter sig har tagit tid att reparera. Det är därför förståeligt att biografchefen Göran Stenfelt och hans personal är glada över att få öppna biografen igen imorgon.

- Vi ser verkligen fram emot att komma igång med vår vanliga verksamhet. Det här blir första gången sedan våren 2020 som vi kan använda vår fulla potential så det finns mycket att fira denna helg och jag kan lova att alla kan hitta en film som passar deras smak, säger biografchef Göran Stenfelt.

Fredag 1 april till söndag 3 april kan biobesökarna se fram emot ett brett film- och butiksutbud till rabatterade priser. Det kommer också bli en och annan överraskning, framförallt för den yngre publiken. Några av filmerna som visas är familjefilmen Hopper och jakten på mörkrets hamster, actiondramat The Batman och publiksuccén Jag är Zlatan.

Filmstaden Gävle öppnar kl.11.30 fredagen den 1 april. Lördag och söndag öppnar biografen kl.10.30.

För intervjuer och besök på biografen; kontakta antingen biografchef Göran Stenfelt på 026-420 54 50 eller pressansvarig Caroline Hellström på 08-680 37 37.

Filmstaden AB

Filmstaden AB är en av Sveriges ledande leverantörer av kultur och nöje med ca 11 miljoner biobesök per år. Vi driver 38 biografer med totalt 264 salonger och drygt 34 000 fåtöljer. Vi finns på 22 orter och hos oss arbetar 1 200 personer.

Vi ingår i Odeon Cinemas Group som ägs av världens största biografkedja AMC.

Ytterligare information fås av Filmstadens PR-ansvarig Caroline Hellström på telefon 08-680 35 00 eller via mail caroline.hellstrom@filmstaden.se

Presskontakt PR chef Sweden, Finland, Norge +46 76 723 2090