Håkan slår historiskt förköpsrekord hos SF Bio – extra visningsdag sätts in

På grund av det enorma intresset för filmen Håkan Hellström på Ullevi den 7 juni kommer SF Bio och Svenska Bio att addera fler föreställningar den 16 december.

I måndags kunde vi berätta att Håkans historiska konsert på Ullevi i somras blir biofilm och visas på bio i hela landet den 15 dec. Idag kan vi berätta att ingen annan film i svensk historia har sålt så många biljetter på så kort tid - Håkan slår därmed släpp av storfilmer såsom Twilight, Hobbit och Hunger Games.

Nu kan vi som ett resultat av denna enorma efterfrågan glädjande meddela att SF Bio tillsammans med Svenska Bio och Live Nation adderar en extra visningsdag i hela landet. Dessa biljetter släpps idag, onsdag.

Trycket på biljetterna som släpptes igår var rekordstort och större än någon kunnat räkna med. Därför mötte SF Bio och Svenska Bio efterfrågan under dagen igår genom att släppa upp extraföreställningar och öppna upp fler salonger än först planerat den 15 dec. Det är nu klart att filmen om Håkan Hellström på Ullevi den 7 juni kommer visas även tisdagen den 16 dec i hela landet. Biljetterna till denna extravisningsdag är släppta idag och kan köpas på www.sf.se och på biograferna

”Håkan Hellström på Ullevi den 7 juni 2014” visas alltså den 15 och 16 december på SF Bio i Gävle, Göteborg, Helsingborg, Jönköping, Karlstad, Linköping, Luleå, Lund, Malmö, Norrköping, Stockholm, Sundsvall, Umeå, Uppsala, Västerås, Växjö och Örebro samt på Svenska Bio i Borås, Halmstad, Kalmar, Kristianstad, Kungsbacka, Skövde och Uddevalla.

Kontakt:

SF Bios Informationschef Thomas Runfors, thomas.runfors@sfbio.se eller 08-680 36 83

Live Nation, projektkoordinator Anna Axvi, anna.axvi@livenation.se eller 031-701 69 49

SF Bio AB ingår i Nordic Cinema Group som är Nordens största biografaktör med 103 anläggningar och 586 biosalonger i sex länder – Sverige, Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen. Nordic Cinema Group bildades 2013 genom en sammanslagning av de starka biografaktörerna SF Bio, SF Kino, Finnkino och Forum Cinemas och ägs av Ratos och Bonnier AB. 2012 omsatte Nordic Cinema Group ca 2 600 Mkr. Sedan 1980 har SF Bio i Sverige byggt 30 nya biografer med 248 salonger och 29 971 fåtöljer och bolaget har ca 1 300 anställda.