Alla Hjärtans Dag + Gå På Bio = Sant

Alla Hjärtans Dag + Gå På Bio = Sant

Alla Hjärtans Dag som infaller den 14 februari är av tradition en dag då man gärna går på bio. Förra året besöktes våra biografer av 39 350 personer och i år laddar vi upp för minst lika många!

När Alla Hjärtans Dag infaller en vardag ökar biobesöken till nästan det dubbla jämfört med en vanlig måndag – torsdag. Förra året inföll den på en tisdag och i år blir det på en torsdag.

- En del förknippar Alla Hjärtans Dag med en första date, och då är ju biomörkret en utmärkt plats att tillbringa en del av kvällen i, säger Thomas Runfors, informationschef på SF Bio. Andra vill ta tillfället att göra något trevligt med sin partner och kanske kombinera ett biobesök med ett besök på en restaurang eller liknande.

I år har vi laddat upp med både premiärer och smygpremiärer. Vi återser Bruce Willis i ”A Good Day to Die Hard” och dagen innan är det premiär för den romantiska thrillern ”Beautiful Creatures” med bl a Emma Thompson och Jeremy Irons. Dessutom är det smygpremiär för den emotsedda svenska filmen ”Små citroner gula” (premiär 20/2) och komedin ”Du gör mig galen!” med bl a Jennifer Lawrence och Bradley Cooper (premiär 27/2).

Filmerna visas i alla våra städer och biljetter finns redan att köpa/boka på www.sf.se, i våra mobilappar och i biljettkassorna.

Allt är alltså upplagt för en av årets största biodagar och för att fira dagen lite extra erbjuder vi också alla medlemmar i Bioklubben dubbla poäng på biobesöket under Alla Hjärtans Dag.

SF Bio är Nordens ledande biografföretag och ingår i Bonnier AB. SF Bio driver biografer på 22 orter i Sverige och på 9 orter i Norge med sammanlagt 38 000 fåtöljer i 294 salonger.  På SF Bio i Sverige görs närmare 12 miljoner biobesök per år och vi sysselsätter ca 1 200 personer. Omsättningen på årsbasis är 1 600 MSEK.  Sedan 1980 har SF Bio i Sverige byggt 29 nya biografer med 243 salonger och 29 455 fåtöljer.

Ytterligare information fås av SF Bios informationschef thomas.runfors@sfbio.se eller telefon 08-680 35 00.

Filmstaden AB är en av Sveriges ledande leverantörer av kultur och nöje med ca 11 miljoner biobesök per år. Vi driver 32 biografer med totalt 254 salonger och drygt 32 000 fåtöljer. Vi finns på 16 orter och hos oss arbetar 1 200 personer. Vi ingår i Odeon Cinemas Group som ägs av världens största biografkedja AMC.