Anna Fägersten

Nyhet -

Ferroamps Anna Fägersten kan bli Årets PR-personlighet i Nordic Digital PR Awards

Den 17 mars utses vinnarna i MyNewsdesks Nordic Digital PR Awards, en tävling som i över 10 år har firat stjärnor inom PR och kommunikation. Ferroamps Marketing Director Anna Fägersten är en av finalisterna i kategorin PR Personality of the Year.

- Vi är så stolta över att Anna är en av finalisterna i kategorin Årets PR-personlighet! Anna har på kort tid gjort stor skillnad i vår marknadskommunikation, som är en viktig komponent i vår tillväxtplan. Hennes branscherfarenhet och kompetens är en stor tillgång för oss, säger Åsa Hedman, Chief Communications Officer på Ferroamp.

Ferroamp är ett svenskt clean tech bolag som utvecklat ett system för effekt och energioptimering, med styrenheten EnergyHub som nav. Bolaget erbjuder ett skalbart och framtidssäkert sätt att integrera solel, energilagring och elbilsladdning. I den stora energiomställning som samhället står inför kan Ferroamps system vara en del av lösningen. Här finns en god grund till berättelser som är både intressanta och relevanta.

- Vi har en unik systemlösning och en produktportfölj väl anpassad att hantera dagens och morgondagens energiutmaning. Vår bransch är i stark tillväxt och det finns mycket intressant att prata om med våra kunder och installatörer. För mig är nyckeln att göra en plan och hålla sig till den samt att addera en ganska stor portion mod i vårt sätt att kommunicera. Det ska vara sant, intressant och relevant, men samtidigt är det mördande konkurrens om uppmärksamheten så vi måste våga prova nya grepp för att lyckas, berättar Anna Fägersten, Marketing Director, Ferroamp.

Vinnarna i Nordic Digital PR Awards utses den 17 mars 2021.

Om Nordic Digital PR Awards

Nordic Digital PR Awards är en tävling där vinnarna i fem kategorier uppmärksammas för sin kreativitet, hårda arbete och för att de verkligen förstår vikten av att arbeta med PR. I urvalsprocessen identifieras vilka nyheter och nyhetsrum på MyNewsdesks plattform som uppnått störst räckvidd och engagemang under 2020.

Odlingsgatan 7B
      174 53 Sundbyberg