Mattias Djurson och Kjell Stördal

Ferroamp bygger vidare på sitt dreamteam

Ferroamp växer och bygger organisation för planerad expansion. Nu knyter företaget ytterligare två namnkunniga branschveteraner till sig genom rekryteringen av Mattias Djurson och Kjell Stördal.

Ferroamp har under de senaste månaderna gjort flera strategiska rekryteringar för att stärka organisationen i en expansiv fas. Mattias Djurson och Kjell Stördal, som under mars ansluter till Ferroamp, blir en tillgång och förstärkning av teamet i satsningen på att utveckla Ferroamps affär i Norden.

Mattias Djurson har lång erfarenhet från laddteknikbranschen samt en gedigen kompetens att leda stora och komplexa projekt. I sin roll som senior system- och projektsäljare kommer Mattias tillsammans med övriga medarbetare utveckla Ferroamps affär i Norden och han tar en ledande roll inom laddinfrastrukturprojekt. Mattias som tidigt medverkat i utvecklingen av GAROs laddaffär kommer närmast från en tjänst som Sales Manager e-mobility på DEFA.

- För att erbjuda de bästa och framtidssäkrade lösningarna för våra kunder är nyckeln att arbeta i ett vältrimmat team med erfarenhet, kompetens och driv. Jag är glad över att tillhöra ett företag som har det som krävs för att lyckas, säger Mattias Djurson.

Kjell Stördal har lång erfarenhet inom el/automation, för industri och fastighetssektorn. Kjell kommer senast från en tjänst som Head of Automation på läkemedelsbolaget Octapharma och arbetade dessförinnan som Technical Manager och byggde den tekniska supportenheten för e-mobility på DEFA.

- Ferroamp har en unik position och stor expertis inom likströmsteknologi och är kända för sina banbrytande produkter. Jag ser fram emot att bidra till att lösa de energiutmaningar som finns i fastigheter, villa och inom industrin, med hjälp av det kompetenta system som Ferroamp har, berättar Kjell Stördal.

Mattias och Kjell kommer att arbeta i Ferroamps Commercial Department och fokusera på de Nordiska marknaderna.

- Vi är oerhört glada att Mattias och Kjell ansluter sig till Ferroamp. De tillför bredd, djup och lång erfarenhet från många och stora projekt och installationer i branschens framkant. Jag värderar deras kompetens och deras engagemang i kundens bästa högt, avslutar Charlotte Eisner, Chief Commercial Officer på Ferroamp.

Odlingsgatan 7B
174 53 Sundbyberg