Nyhetsbrev ° Februari

NY STYRELSE TILL RIKSORGANISATIONEN FEMTASTIC

Den 15 februari hade Femtastic årsmöte och en ny styrelse valdes på två år. Protokollet från årsmötet finns bifogat som PDF. Dessa kvinnor kommer sitta i styrelsen för Riksorganisationen Femtastic:

Vanessa Marko (ordförande)
Nathalie Cleo Missaoui (vice ordförande)
Lisa Reinolf (kassör)
Cecilia Östlund (sekreterare)
Justine Balagade (ledamot)
Eka Ström (ledamot)
Saga Berlin (ledamot)
Nora Giertz (ledamot)
Amber Rosie Watts (suppleant)
Brita Fröken Sandebäck (suppleant)

FEMTASTIC TAR ÖVER MARIE LAVEAU

I helgen inledde Femtastic och restaurangen/klubben Marie Laveau i Stockholm ett storslaget samarbete för 2015. Femtastic tar över källaren för nattklubb varje fredag och lördag, där vi på fredagar presenterar "Klubb Femtastic" och lördagar kör fantastiska "Sugarcane Saturday's" !

Nu kommer ni kunna gå ut och dansa, svettas och ha roligt till hiphop, rnb, reggae, dancehall, afrobeat och tropical varje helg :) Ni kommer kunna höra massvis med grymma brudar på scen och bakom spelarna, och vårt dansgolv kommer bli ert dansgolv. Ett dansgolv fullt av samtycke och respekt! Ett dansgolv där folk FATTAr att vi alla skapar förändring varje dag och att vi tillsammans är starka! Redan den 6-8 mars drar vi igång en mini-festival på Marie Laveau för att fira Internationella Kvinnodagen, mer info kommer snart.

Bilder från premiärhelgen kommer upp på www.facebook.com/femtasticpage denna vecka.

SISTA CHANSEN ATT VARA MED PÅ FEMTASTIC YOUTH NORRKÖPING

I helgen är det Norrköping som gäller för Femtastic Youth workshop-helg. Cleo, Neyney och Ayla Shatz kommer till Norrköping för att göra musik och hänga med alla musikintresserade tjejer i stan. Var med du också, det finns fortfarande ett fåtal platser kvar. http://femtastic.se/anmalan/

___________________________________________________

Ni som missade förra nyhetsbrevet och ännu inte gått med i Femtastics interna Facebook-grupp kan göra det via denna länk: https://www.facebook.com/groups/femtasticmedlem/