Gå direkt till innehåll
Linn Tennman ansluter till Fellowminds framgångsresa i rollen som Legal Counsel.

Stark tillväxt för Fellowmind som förstärker med juridisk rådgivare

Fellowmind, en ledande europeisk Microsoftpartner inom digitala affärslösningar, tar ett steg framåt i sin tillväxtresa genom att välkomna Linn Tennman som Legal Counsel till sitt svenska team. Med en gedigen bakgrund inom juridik och lång erfarenhet som bolagsjurist kommer Linn att spela en central roll i att hantera företagets juridiska frågor och stärka upp för att möta nya utmaningar och tillväxtbehov.

Under 2022 uppnådde Fellowmind Sverige en imponerande tillväxt på 21 procent och har befäst sin position som en framstående Microsoftpartner inom digitala affärslösningar. Med ett fortsatt fokus på tillväxt och innovation ser företaget en ökad efterfrågan på komplexa affärer och större samarbeten. För att säkerställa att kundernas förväntningar möts på bästa sätt och att företaget kan fortsätta sin framgångsrika utveckling, har Fellowmind valt att förstärka sitt team med en juridisk rådgivare.

Linn Tennman tar sig an rollen som Legal Counsel med ansvar för att samordna och hantera en bred skala av juridiska frågor, inklusive avtal och förvärv. Med över 10 års erfarenhet inom juridik och en mångsidig bakgrund som inkluderar både bolagsjuridik och konsultverksamhet, har Linn de bästa förutsättningar att utmana och driva företagets legala strategier framåt.

Anna Kleine, VD för Fellowmind Sverige, betonar vikten av att Linn kliver in i rollen: "Vår tillväxtresa kräver att vi inte bara levererar högkvalitativa digitala affärslösningar, utan att vi också kan möta våra kunders ökande behov av juridisk kompetens. Vi är övertygade om att Linns kunskap och erfarenhet kommer att vara en nyckel till att säkerställa vår fortsatta framgång och utveckling."

Linn Tennman är entusiastisk över möjligheten att bidra till Fellowminds resa: "Det som lockade mig till Fellowmind var att de sökte efter en bolagsjurist med passion och engagemang. Att vara en del av en spännande tillväxtresa och att få vara med och forma en helt ny funktion är en utmaning som jag ser fram emot."

Linn Tennman kommer att tillträda sin roll som Legal Counsel hos Fellowmind Sverige den 2 oktober 2023. Med hennes tillskott förväntas företaget ytterligare stärka sin position som en pålitlig och innovativ partner inom digitala affärslösningar.

Regioner

Fellowmind är en europeisk marknadsledare inom digital transformation. Vi kombinerar djup branschkunskap och personlig vägledning med Microsofts molntjänster för hela affärsplattformen - från ERP, molninfrastruktur, dataanalys och AI, till CRM, intranät och Modern Workplace. Fellowmind har ca 2000 medarbetare i sex europeiska länder, varav drygt 400 i Sverige. Vi är idag aktiva i Nederländerna, Tyskland, Polen, Finland, Danmark och Sverige. För mer information, besök vår webbplats: www.fellowmind.se.

Carolina Jarl

Presskontakt Chief Marketing Officer Sweden Fellowmind Sverige +46 70-744 57 97
Ulrica Gertmo

Presskontakt Communication Manager +46 701198836
Siiri Fagerlund

Presskontakt markkinointi- ja viestintäasiantuntija +358 40 184 9375 LinkedIn

Vi accelererar digital transformation

Fellowmind är en europeisk marknadsledare inom digital transformation. Vi kombinerar djup branschkunskap och personlig vägledning med Microsofts molntjänster för hela affärsplattformen, från ERP, molninfrastruktur, dataanalys och AI, till CRM, intranät och Modern Workplace.

Fellowmind

Kalendegatan 26