Fastigo högt rankad som arbetsplats

Fastigo högt rankad som arbetsplats

Att Great Place to Work-certifieras är ett bevis på att organisationen uppfattas som en bra arbetsplats av de anställda. För att certifieras ska man nå upp till en nivå om minst 70 procent positiva svar i Trust Index®. Fastigo nådde hela 90 procent.

–Vi är väldigt stolta över vår certifiering. Den ger oss ett kvitto på att medarbetarna tycker att vi har en fin arbetsplatskultur, som präglas av tillit, förtroende och ett gott ledarskap. En Great Place to Work-certifiering visar att vi är en organisation där medarbetare verkligen trivs och att medarbetarupplevelsen är en central fråga för oss, säger Johan Mann, vd på Fastigo.

Medarbetarna fick ta ställning till 63 påståenden som delades in i fem dimensioner: trovärdighet, rättvisa, respekt, stolthet och kamratskap. Som avslutande fråga fick medarbetarna även svara på om de allt sammantaget ser sin arbetsplats som en mycket bra arbetsplats.

–I dessa tider då vi liksom alla andra fått vara extremt flexibla och bland annat arbetat hemma i stor utsträckning, så är det en otrolig bedrift av såväl chefer som alla medarbetare att vi lyckats utveckla en ökad samhörighet, säger Johan Mann.

Johan Mann, vd Fastigo: 076-762 69 63

Kicki Lilliedrake, kommunikationschef Fastigo: 070-676 69 47

Ämnen

950 medlemmar med närmare 24 000 anställda har valt Fastigo. Det gör oss till fastighetsbranschens ledande arbetsgivarorganisation. Medlemmar omfattas av Fastigos heltäckande och branschanpassade kollektivavtal. Fastigo stöttar arbetsgivare och är experter på fastighetsbranschens förutsättningar.

Kicki Lilliedrake

Presskontakt Kommunikationschef Sverige 070-676 69 47 Kicki Lilliedrake Linkedin Fastigos webbplats

Fastigo, Fastighetsbranschens arbetsgivarorganisation

Fastigo