Gå direkt till innehåll
Från vänster Ola Svensson, Joakim Ohlsson, Ängelholmshem, Johan Mann, Fastigo, Sara Gustafsson och Nathalie Molander Hyresbostäder i Norrköping.

Ängelholmshem och Hyresbostäder i Norrköping vinner Fastigopriset 2024

Årets Fastigopris delas ut i två kategorier under temat ”lyckat utfall av mångfald- och inkluderingsarbete”. Två glada och värdiga vinnarföretag tog emot priserna i samband med Fastigos stämma den 14 maj.

Mer än någonsin behöver vi jobba med mångfald och inkludering, såväl i fastighetsbranschen som i samhället i stort. Ur ett arbetsgivarperspektiv handlar det inte minst om att tillvarata all kompetens som finns, och som en positiv bieffekt så kan vi bidra till bättre och mer innovativa arbetsplatser och ett samhälle som blir bättre för alla.

– Fastighetsbranschen vimlar av goda exempel på mångfald- och inkluderingsarbete. Ängelholmshem och Hyresbostäder i Norrköping är utmärkta exempel på arbetsgivare som har skräddarsytt och utfört win-win-lösningar i sina organisationer, säger Johan Mann, vd på Fastigo.

AB Ängelholmshem vinner Fastigopriset 2024 i klassen upp till 50 anställda med motiveringen:

Ängelholmshem har anställt personer som tidigare stod långt från arbetsmarknaden som gårdsvärdar. Det har bidragit till en kultur av förståelse, stolthet, uppskattning och inkludering i hela organisationen.

Hyresbostäder i Norrköping vinner Fastigopriset 2024 i kategorin över 50 anställda med följande motivering:

Genom att anställa personer som står långt från arbetsmarknaden och integrera dem i sina egna arbetslag, har Hyresbostäder i Norrköping främjat ökad förståelse och respekt för olika kulturer, och skapat en gemenskap som främjar lärande och ömsesidig tillväxt.

– Vi på Fastigo är experter på fastighetsbranschens förutsättningar och står i ständig kontakt med branschens arbetsgivare. Vi vet vad som behövs för att stärka branschen, och delar med glädje ut Fastigopriset till de arbetsgivare som utmärker sig på området, säger Johan Mann.

I år delar Fastigo ut priset för 15:e gången. För vinnarna är priset en bekräftelse på ett genomtänkt och bra arbete avseende personal- och arbetsgivarfrågor.

Johan Mann, vd Fastigo, 070-280 19 14 eller

Kicki Lilliedrake, kommunikationschef Fastigo, 070-676 69 47

Kategorier

950 medlemmar med närmare 24 000 anställda har valt Fastigo. Det gör oss till fastighetsbranschens ledande arbetsgivarorganisation. Medlemmar omfattas av Fastigos heltäckande och branschanpassade kollektivavtal. Fastigo stöttar arbetsgivare och är experter på fastighetsbranschens förutsättningar.

Kicki Lilliedrake

Presskontakt Kommunikationschef Sverige 070-676 69 47 Kicki Lilliedrake Linkedin Fastigos webbplats

Fastigo, Fastighetsbranschens arbetsgivarorganisation

Fastigo