I Talldungen planeras för friliggande villor i ett plan och parhus i Brf-form. De första husen kommer stå klara i årsskiftet 2022/2023.

Snart byggstartas Skånska Fastigheters projekt Talldungen i Hemmestorp - helt byggt i svenskt virke

Bland ståtliga tallar och skira björkar i Hemmestorp ska nu Skånska Fastigheter sätta spaden i marken inom kort för att påbörja byggnationen av ett nytt bostadsområde som går under namnet Talldungen. Bostadsprojektet bestående av en fin blandning av friliggande villor i ett plan och parhus i bostadsrättsform. Hela projektet kommer uppföras helt i svenskt virke.

Projektet säljstartades under senhösten och det är nu klart att byggnationen kommer påbörjas inom någon månad, så snart bygglovet har godkänts. Johan Boman från Skånsk Fastigheter berättar att de kommer bygga helt i svenskt virke.

”-Det har varit utmanande att få fram byggnadsmaterial under en längre tid nu varpå vi har beslutat oss att köpa allt virke från en svensk leverantör som levererar svenskt virke, det känns bra. Vi kommer dessutom bygga stommarna på plats här i Hemmestorp. Genom att sätta upp ett stort tält kan vi bygga färdiga moduler i en torr miljö som sedan lyfts på plats. Allt för att minska på miljöpåverkan och transporterna.”

Med en byggstart innan sommaren 2022 kan de första husen stå klara runt årsskiftet 2022/2023 vilket Johan säger att han ser fram emot.

”-Hela området är otroligt vackert. Här får man det bästa av två världar. Lugnet och grönskan, samtidigt som Talldungen bara ligger en kort cykeltur från Veberöd med all service som finns där. Detta är verkligen en grön oas. Nära service och bra kommunikationer med bussförbindelse till både Sjöbo och Veberöd. Bostäderna är väldigt välplanerade, här finns det där extra rummet för den som vill jobba hemifrån ibland. ”

För att läsa mer, klicka HÄR