Magnus Dahl är tillbaka på Fastighetsbyrån, denna gången tillsammans med teamet på Nyproduktion Öresund

Kärt återseende när nygammal kollega ansluter till Nyproduktion Öresund

Från och med den 1 december utökar Fastighetsbyrån Nyproduktion Öresund sin personalstyrka med ytterligare en medarbetare. Nygamla Magnus Dahl som tidigare arbetat på fastighetsbyrån i både Malmö och Kävlinge återvänder nu till kedjan efter ett par år på Enspecta där han arbetat med relationen till företagets nyckelkunder och samarbetspartners.

Magnus berättar att han alltid haft en dialog med Fastighetsbyrån även efter att anställningen upphörde och att han har många vänner kvar vilket gjorde det till ett lätt val att tacka ja till erbjudandet om att bli en del av teamet som arbetar med Nyproduktion i Öresund.

”-Jag har flera goda vänner inom bolaget sedan mina många år som mäklare så det var ett beslut som direkt kändes bra i magen. Jag ville testa på något annat ett par år men känner att det är bland kollegorna på Fastighetsbyrån som jag hör hemma. ”

Magnus kommer arbeta dedikerat mot Staffanstorp och Trelleborg, två kommunen som expanderar i snabb takt. Detta är något som Magnus uppskattar.

”-Just de två kommuner jag nu kommer fokusera på händer det väldigt mycket i. Jag ser fram mot att skapa nya nätverk och bli en del av utbyggnaden av dessa kommuner.”

Nyproduktionsansvarig Malin Eriksson säger att det var ett kärt återseende när hon träffade Magnus för introduktionsutbildningen den 1 december.

”-Jag har haft kontakt med Magnus under en längre tid och det är alltid ett kärt återseende när vi träffas. Att nu kunna välkomna honom som vår nya kollega gör mig ännu gladare. Magnus har ett fantastiskt sätt att jobba med kunder och han arbetar uthålligt över tid vilket är en egenskap en nyproduktionsmäklare behöver. Jag är jätteglad över att ha honom som en del av vårt team. ”

Johan Vesterberg

Presskontakt PR & Kommunikationschef Press, sociala medier, content & CSR 08-54 54 55 28
Johan Engström

Presskontakt VD Fastighetsbyrån 0705-58 05 30
Martin Posch

Presskontakt Affärsområdeschef Fastighetsbyrån utland Fastighetsbyrån Spanien & Portugal +34 699 944 229
Pia-Lotta Svensson

Presskontakt Fastighetsmäklare, Fastighetsbyrån Södermalm Bostadsrätter 0766-34 50 14
Pär Gunnarsson

Presskontakt Fastighetsmäklare, Fastighetsbyrån Bromma Villor 070-509 25 45
Alexandra Jönsson

Presskontakt Fastighetsmäklare, Fastighetsbyrån Göteborg innerstad/Örgryte Bostadsrätter Göteborg. 076-050 04 71
Jimmy Lang

Presskontakt Fastighetsmäklare, Fastighetsbyrån Lerum. Villor i Göteborg. 073 341 47 31
Jesper Björnsson

Presskontakt Fastighetsmäklare, Fastighetsbyrån Malmö. Bostadsrätter och villor. 076-317 59 69
Henrik Lenander

Presskontakt Affärsområdesansvarig nyproduktion Nyproduktion.