I höst står de 23 radhusen klara i Kronetorp Park

I Brf Herrgårdshusen växer det så det knakar

I Kronetorp Park planeras för 23 radhus med inflyttning redan hösten 2022. Lanseringen skedde innan jul 2021 varpå man nu bokat över 20 av bostäderna på fyra månader.

Ansvarig mäklare är Magnus Dahl på Fastighetsbyrån Nyproduktion och han berättar att intresset är stort för de generösa 3-våningshusen i Herrgårdshusen.

”-Jag har bokat 20 av de 23 husen redan och många är intresserade. Både läget och inflyttningen intresserar spekulanterna. Det är unikt med inflyttning inom ett år från säljstart, men det har verkligen visat sig vara något som intressenterna uppskattat.”

Magnus fortsätter att berätta om att kunderna uppskattar känslan av att köpa nytt, utan att behöva vänta längre än ett par månader.

”-Kunderna som är ute och letar efter att köpa ett hus förväntar sig inte att kunna köpa ett helt nybyggt hus och ändå flytta in inom en så snar framtid. När jag berättar hur fort det kommer gå och att Kronetorp Park redan börjat bygga husen, blir de imponerade. Det visar på att man tror på sina egna bostäder vilket sänder tydliga signaler. Detta satsar vi på!”

För att läsa mer, klicka HÄR