Efter andra lyckade projekt i Lund, planerar nu Eco-Village för svårslagna våningar på Tellusgatan.

Eco-Village planerar nu för ett bostadsprojekt utöver det vanliga på Tellusgatan i Lund. Under 2020 förvärvade Eco-Village marken och just nu pågår projekteringen för "Orangeriet på Tellusgatan" för fullt. Under många år har Flügger färg och Flemmings Vitvaror, även kallat Elon, huserat på tomten, vilken nu ska bebyggas med lägenheter. Standarden kommer vara hög och arkitekturen unik. Fojab arkitekter kommer rita huset och ritar på full fokus läggs på smarta och kvalitetshöjande lösningar.

Ansvarig mäklare är Alexandra Ernberg på Fastighetsbyrån Nyproduktion och hon berättar att projektet är något som kommer sticka ut.

”-Jag har varit aktiv mäklare i Lund i många år och jag har aldrig stött på ett mer påkostat projekt. Teamet på Eco-Village menar verkligen allvar när de säger att de vill lämna ifrån sig något som de ska vara stolta över. Ett arv till staden Lund. ”

I källarplan kommer det finnas parkeringslösningar och i entréplan planeras det för lokal kvarterskrog med hög standard och ett bageri - allt för att skapa den unika känslan av att bo i Orangeriet på Tellusgatan.

Alexandra berättar om planerna för området.

”-Tellusgatan ligger ca 1 km från exempelvis saluhallen på Mårtenstorget. Det kallar jag för gångavstånd. Planetstaden ligger otroligt bra till för den som vill njuta av stadens puls och samtidigt gröna omgivningar. Dessutom bra kommunikationer med både buss och motorvägspåfart. Att planera för en restaurang och café här känns väldigt naturligt, både på grund av läget och att det länge saknats något sådant i området.”

Säljstarten är planerad till hösten/vintern 2021 och planeringen pågår för fullt. Alexandra berättar att man jobbar med planlösningarna just nu.

”-Jag har haft äran att sitta med tillsammans med Fojab och titta på planlösningarna och här kommer bli bostäder som verkligen sticker ut. Det är otroligt välplanerade lägenheter i projektet och alla har något som gör dem unika. Här finns allt möjligt, från generösa köksöar, öppna spisar till takterrasser och som namnet säger orangerier.”

För att läsa mer, klicka HÄR

fastighetsbyran.com/tellusgatan

Martin Posch

Presskontakt Affärsområdeschef Fastighetsbyrån utland Fastighetsbyrån Spanien & Portugal +34 699 944 229
Pia-Lotta Svensson

Presskontakt Fastighetsmäklare, Fastighetsbyrån Södermalm Bostadsrätter 0766-34 50 14
Pär Gunnarsson

Presskontakt Fastighetsmäklare, Fastighetsbyrån Bromma Villor 070-509 25 45
Alexandra Jönsson

Presskontakt Fastighetsmäklare, Fastighetsbyrån Göteborg innerstad/Örgryte Bostadsrätter Göteborg. 076-050 04 71
Jimmy Lang

Presskontakt Fastighetsmäklare, Fastighetsbyrån Lerum. Villor i Göteborg. 073 341 47 31
Jesper Björnsson

Presskontakt Fastighetsmäklare, Fastighetsbyrån Malmö. Bostadsrätter och villor. 076-317 59 69
Henrik Lenander

Presskontakt Affärsområdesansvarig nyproduktion Nyproduktion.