​Lyckad VIP-säljstart för OBOS Brf Prästkragen i Lund

OBOS planerar att uppföra Brf Prästkragen på Råbylund i Lund. Projektet består av totalt 50 bostäder, 2-5 Rok. För två veckor sedan hölls informations-träff för den första etappen bestående av 30 lägenheter.

Under kvällen var det fullt hus och det gjordes många intresseanmälningar på bostäderna i projektet.

I veckan som gick skrevs de första förhandsavtalen i projektet och totalt är 8 av de 30 lägenheterna sålda.

Ansvarig mäklare är Edita Uzunovic på Fastighetsbyrån Nyproduktion och hon säger att det varit en lyckad start i projektet.

”-Bostäderna är ännu inte lanserade på vår hemsida eller på hemnet ännu och det kommer ske i ett senare skede. Detta var en möjlighet för OBOS kunder att få köpa bostäder innan de ligger ute på öppna marknaden, vilket har visat sig vara mycket lyckat. ”

För mer information, vänligen besök:

• obos

Peab säljstartar tredje och sista etappen i Scheele Promenad i Lund

Peab uppför ett nybyggnadsprojekt i den östra delen av Lund innerstad, Scheele Promenad. Parallellt med Sparta och granne med Ideon och Medicon Village uppförs tre kvarter med totalt 188 bostäder av Peab. Försäljningen i de två första husen har gått bra varav den första etappen är slutsåld. Peab försäljningsstartar nu det tredje och sista huset.

​Första etappen slutsåld i Scheele Promenad i Lund

Peab uppför ett nybyggnadsprojekt i den östra delen av Lund innerstad, Scheele Promenad. Parallellt med Sparta och granne med Ideon och Medicon Village uppförs tre kvarter med totalt 188 bostäder av Peab. Projektet går under namnet Scheele Promenad. Första etappen är nu slutsåld.

​Succé för premiärvisning av visningslägenhet i Scheele Promenad i Lund

Peab uppför ett nybyggnadsprojekt i den östra delen av Lund innerstad, Scheele Promenad. Parallellt med Sparta och granne med Ideon och Medicon Village uppförs tre kvarter med totalt 188 bostäder av Peab. Projektet går under namnet Scheele Promenad. Visningslägenheten premiärvisades efter årsskiftet med fullt hus!

VIP-lansering av Brf Amarillo på Brunnshög

​På Brunnshög uppför Resona sitt andra projekt i Lund, Brf Amarillo. Förra helgen var det dags för VIP-lansering av projektet med priser och planlösningar för intressenterna. Kö utanför kontoret vittnade om stort intresse.

​Resonas andra projekt på Brunnshög säljstartas inom kort

Efter succéprojektet Brf Verde på Brunnshög, följer nu Resona upp sitt projekt med ett andra projekt i området, brf Amarillo. Projektet består av 27 bostäder i ett vackert, lätt svängt terrasshus. Bostäderna kommer få härlig utsikt i söderläge och i projektet har det ritats in flera terrasser i soligt söderläge.

Bra uppslutning på OBOS visningshelg den 16-17 maj

OBOS anordnade sin stora visningshelg den 16–17 maj och öppnade upp sina visningshus runt om i landet. I visningshuset i Dalby närvarande representant från Fastighetsbyrån för att tala om Brf Prästkragen i Lund som nyligen säljstartats.