Fastighetsägarna Service släpper årsredovisning för 2019

Fastighetsägarna Service släpper årsredovisning för 2019

År 2019 var året då tillväxten tog ordentlig fart för Fastighetsägarna Service. Försäljningen av nya avtal nära nog för­dubblades jämfört med tidigare år. Det i kombination med att engagemanget hos medarbetarna och kundnöjdheten ökade gjorde att bolaget nådde en milstolpe i sin utveckling.

Fokus på tillväxt

Fastighetsägarna Service når ut till allt fler med sina budskap och erbjudanden. Allt fler större fastighetsägare och bostadsrättsför­eningar uppmärksammar bolaget, något som visar sig i försäljningen av nya avtal som slog rekord under 2019 och nästan fördubblades i jämförelse med föregående år. Tillväxten sker främst inom bostadsrättssegmentet.

Fler nöjda kunder

Bolagets kunder blir bara nöjdare och nöjdare. Höstens mätning visade att 31 procent av bolagets kunder är ambassadörer, vilket innebär att de ger bolagets tjänsteleverans bety­get 9 eller 10 på skalan 0 till 10. Resultatet är ett tydligt kvitto på att bolagets tillväxt är hållbar och inte på bekostnad av kvaliteten och kundupplevelsen. Bolagets kundteam är den viktigaste framgångsfaktorn för att lyckas i det här arbetet. Genom att medarbetarna jobbar krossfunktionellt med kunden i centrum kan Fastighetsägarna Service skapa ett fokus för varje kund, liten som stor.

Engagerade medarbetare förenklar och skapar framtidens fastighetsägande

Med­arbetarnas engagemang och företagskulturen är helt avgörande för att Fastighetsägarna Service ska lyckas i sitt uppdrag. På Fastighetsägarna Service definieras företagskulturen av självdrivande medarbetare som tar initiativ och som med högt en­gagemang löser kundernas utmaningar. Genom företagskulturen vill Fastighetsägarna Service attrahera de bästa talangerna och skapa förutsättningar för medarbetarna att utvecklas tillsammans med bolagets utveckling.

Digital utveckling och hållbarhet

Den digitala utvecklingen är en viktig pusselbit i att förenkla för kunderna 24/7 i såväl leverans- som köpprocess. Med den nya kundportal som Fastighetsägarna Service lanserade under året har bolaget en starkare plattform för att fortsätta bygga på den digitala utvecklingen.

Även klimat- och hållbarhetsfrågan är mer aktuell än nå­gonsin, och under 2019 tog bolaget fram en hållbarhetsstra­tegi med utgångspunkt i forskningen. Utifrån strate­gin har arbetet påbörjats med att utveckla bolagets erbjudande för att varje kund ska kunna minska sin klimatpåverkan och stärka sina möjligheter till en mer hållbar verksamhet och livsstil.

Flera nya tjänster

För att kunna vara en helhetsleverantör åt våra kunder lanserade bolaget under 2019 flera nya tjänster. Utöver lokaluthyrning kan Fastighetsägarna Service nu även hjälpa till med energioptimering, energideklarationer, låneupphandling och investeringsanalyser. Allt för att förenkla och skapa framtidens fastighetsägande.

Stefan Younes, vd Fastighetsägarna Service
Mejl: stefan.younes@fastighetsagarna.se