Vernissage Pressvisning och Mingel – Teleport Färgfabriken – Årests största Konsthändelse i Östersund

(bild Russel Hasswell´s belle soleil) “Every town is the center of the world.” Citat av CM von Hauswolff, konstnär och curator för Färgfabriken Norr Nu är det dags att sätta Östersund på världskartan. I samband med lanseringen av Färgfabriken Norr och thenewworldbank.com presenterar Färgfabriken stolt sin nya utställning “Teleport Färgfabriken” . Den 1 april klockan 14.00 bjuder vi in till en konsthändelse av internationella dimensioner i en labyrintisk utställning med över 80 medverkande konstnärer. Vernissage och Pressvisning äger rum i Byggnad 33 i stadsdel Norr i Östersund klockan 14.00 Senare under kvällen bjuder vi tillsammans med Clarion Hotel in till ett gemensamt mingelparty för press och konstnärer där det även finns möjlighet att göra intervjuer och föra samtal med deltagare i konferensen, utställningen samt hjärnorna bakom hela projektet. För ackreditering till Pressvisningen samt Vernissagen OSA vänligast med namn + företag/press till: press@fargfabriken.se subject “Ackreditering Teleport” “Färgfabriken är en fantastisk kulturinstutition därför att den står för tvärvetenskapligt tänkande och skapar idéer över ett enormt nätverk av individer med olika expertis, som konstnärer, arkitekter, stadsplanerare, ingenjörer, geografer, politiker, teoretiker med flera…” Citat av Farshid Moussavi, iransk arkitekt bosatt i London som driver Foreign Office of Architecture.

Karin Englund

Presskontakt Projektledare och biträdande chef +46 736 84 27 23

Stort engagemang och höga förväntningar när Färgfabriken håller Seminarium om Östersunds framtid

“Människans obehändiga vilja är vår viktigaste resurs & Östersund är en plats för positiv tillväxt där allt fler yngre med sinne för entrepenörskap och känsla för den lokala kulturen kan förmå och utveckla varumärket Jämtland.” Så säger Christina Matsson chef Nordiska Muséet om sina förväntningar på Östersunds framtida utveckling. som kommer disskuteras under workshopen “Östersund At Large”.

Färgfabriken Norr Grand Opening! Den första april sätter vi Östersund på världskartan och slår upp dörrarna för en konsthändelse av internationella dimensioner.

Storstad möter Norrlands inland och Östersund möter världen när Färgfabriken öppnar i Sveriges mittpunkt Östersund. Den första april slår vi upp dörrarna för en konsthändelse av internationella dimensioner. Ett evenemang i tre delar inviger Östersunds och världens nya konsthall. Färgfabriken Norr Grand Opening är här.