Dags för stora röjardagen

Gör rent hus på Värdens röj, den stora röjardagen som Familjebostäder arrangerar tillsammans med Göteborg Energi, Renova, Allfrakt och Myrorna.

-Värdens Röj den 30 oktober är ett bra tillfälle att bli av med sina gamla grejor på ett miljöanpassat sätt, säger Lena Karlsson, miljöprojektledare på Familjebostäder.
Containrar ställs ut i Majorna, Masthugget och Kungsladugård mellan klockan 11 och 14. I dessa slängs brännbara grovsopor som blir fjärrvärme. Användbara saker ställs intill containrarna, där de hämtas för återanvändning.
- Vi samlar in cyklar också, så ta med din gamla harv som står oanvänd på gården eller i förrådet. Ekokompaniet tar hand om den, säger Lena Karlsson.
Avfall som är obrännbart, elektronik och farligt avfall samlas upp var för sig i särskilda kärl.

Containrar, insamling och sortering kommer att finnas vid följande ställen den 30 oktober:
1.Ankarplatsen
2.Koopmansgatan 6
3.Söderlingsgatan 10
4.Carnegiegatan 9-11
5.Kennedygatan 20
6.Vänmötet 2

- Medarbetare på Familjebostäder och hos våra samarbetspartners finns på plats, säger Lena Karlsson.
Du kan också träffa representanter från Ekologisk stadsdel Majorna.

Välkommen!

Kontaktpersoner:
Lena Karlsson, Familjebostäder i Göteborg AB, 031-731 67 65
Ann Törnblom, Göteborg Energi AB, 0707-62 66 80
Christian Kallerdahl, Renova AB, 031-61 86 72
Lennart Lundh, Allfrakt AB, 0709-76 65 06

Familjebostäder i Göteborg AB är ett av Göteborgs allmännyttiga bostadsföretag med ca 18 000 lägenheter. Vi ingår i Framtidenkoncernen som är helägd av Göteborgs Stad.