Sommarblommor på Avenyn

Massor med aktiviteter lagom till sommarlovet!

Snart börjar sommarlovet och då finns det många roliga saker att göra! Familjebostäder erbjuder, tillsammans med olika organisationer, en mängd sommaraktiviteter för våra barn och ungdomar.

Fotbollsskola, livräddningskollo, skapande kulturaktiviteter och bad är några av sommarens aktiviteter vi erbjuder barn och unga som bor hos oss. I Bergsjöbadet ordnas sommarsimskola för alla över 5 år som vill lära sig att simma.

Vårt trädgårdsrum på Avenyn vid Valand är öppet till 5 augusti. Här kan man rösta på sin favoritbalkonglåda och få en burk honung! Dessutom finns spännande programpunkter varje vecka på teman som odling, naturens skafferi och kransbindning till midsommar.Trädgårdsfesten fortsätter på Kulturkalaset 16 – 21 augusti. Alla våra hyresgäster åker gratis till kalaset med Framtidens bussar!