VM-sponsor känner sig hemma i Falsterbo

Ridsportens VM-sponsor Lexington Company fortsätter sitt samarbete med Falsterbo Horse Show.

-  Det är ett sammanhang som känns helt rätt för oss, säger VD Kristina Lindhe.

Falsterbo Horse Show 2009 var heminrednings- och klädföretaget Lexington Companys första sponsorprojekt över huvudtaget.

-  Jag hade varit där som besökare flera gånger tidigare, säger VD Kristina Lindhe som också är företagets grundare.

-  Det är bra sport, välordnat och har en publik som tillhör vår målgrupp. Men det avgörande var de många internationella toppryttarna från våra stora exportländer.

Utfallet blev så bra att Lexington Company nu tecknat ett avtal för 2010 med Falsterbo Horse Show.

Kristina Lindhe:

-  Vi bygger vårt livsstils-varumärke på lång sikt. För oss som sponsor är det viktigt att finns ett ömsesidigt intresse. I Falsterbo har vi verkligen kunnat göra saker tillsammans.

Falsterbo Horse Show är så klart glada åt att Lexington fortsätter samarbetet.

-  Särskilt som Lexingtons profil passar oss som handen i handsken, säger Show Director Jana Wannius.

Att Lexington nyligen gått in som sponsor för det svenska hopplandslagets VM-satsning, kommer självfallet att synas i Falsterbo.

Lexington Company grundades 1997 och erbjuder heminredningstextilier av hög kvalitet, med inspiration från den amerikanska östkusten. 2008 lanserades Lexington Clothing; kläder i en amerikansk casual luxury stil. Lexington har över 900 återförsäljare i mer än 20 länder – framförallt i Europa, men också i Australien, Sydafrika och Mellanöstern.

www.lexingtoncompany.com

www.lexingtonclothing.com

För pressbilder Lexington:

Malin Fredriksson, presschef

press@falsterbohorseshow.se

För kommentarer och frågor:

Kristina Lindhe, VD Lexington Company AB

08-545 55 800

Jana Wannius, Show Director

jana@falsterbohorseshow.se

För mer information om Falsterbo Horse Show gå in på www.falsterbohorseshow.se

Eller följ Falsterbo Horse Show på Twitter www.twitter.com/FalsterboHShow

Ämnen

Falsterbo Horse Show arrangeras i juli varje år och är Skandinaviens största utomhusevenemang inom ridsport. År 2010 hålls tävlingarna 3-11 juli. Falsterbo Horse Show innebär inte bara internationell toppsport där svenska och internationella toppryttare tävlar i både hoppning och dressyr, utan är även en totalupplevelse med spänning, show, fest och trevliga människor.

Falsterbo Horse Show

Falsterbo Horse Show, lika mycket Horse som Show! 6-14 juli 2024 #falsterbo2024