Mountain Horse utökar sitt engagemang i Falsterbo

Falsterbo Horse Show och Mountain Horse utökar sitt samarbete fr o m 2014. Det första avtalet tecknades 2012 och samarbetet har varit gynnsamt för båda parter och även för ridsporten.Det är därför glädjande med det nya samarbetet.

I november skrevs det nya avtalet som innebär att Mountain Horse engagerar sig mer i Falsterbo.

-  Mountain Horse är ett innovativt och starkt varumärke som harmonierar bra med Falsterbo. Det utökade engagemanget innebär bl a att Mountain Horse även kommer att namnge 2014:års nya klass Childrens Challange, men framför allt kommer Mountain Horse att synas mer på plats i Falsterbo, säger Elisabeth von Schrowe, Event Director.

-  Vi inom Mountain Horse är imponerade av det synnerligen välorganiserade Falsterbo Horse Show och vi vill själva bli mer delaktiga och mer synliga i denna ridsportfest som bjuds upp under dessa sommardagar. Det är därför naturligt för oss att utöka vårt samarbete med Falsterbo Horse Show som ett led i vår varumärkesplattform och marknadskommunikation, säger Bertil Sjösvärd, Managing Director på Mountain Horse.

För mer information kontakta:

Elisabeth von Schrowe, Event Director
Tel: +46 (0) 40-47 30 01
E-post: elisabeth@falsterbohorseshow.com

Mountain Horse AB

Bertil Sjösvärd, Managing Director
Tel: +46 (0) 708-806 717
E-post: ber@mountainhorse.se

Falsterbo Horse Show arrangeras i juli varje år och är Skandinaviens största utomhusevenemang inom ridsport. År 2014 hålls tävlingarna 5-13 juli. Falsterbo Horse Show innebär inte bara internationell toppsport där svenska och internationella toppryttare tävlar i både hoppning och dressyr, utan är även en totalupplevelse med spänning, show, fest och trevliga människor. År 2013 hade evenemanget över 61 200 besökare. TV-sändningar från tävlingarna visades i hela 71 länder. Totalt delades det ut prispengar för 6,5 miljoner kronor.