Meydan fortsätter som sponsor i Falsterbo

Dubai-baserade Meydan Group är för andra året sponsor åt Meydan FEI Nations Cup under Falsterbo Horse Show. Serien är hoppsportens högsta liga och samlar i år världens nio bästa lag.

Meydan FEI Nations Cup™ är det internationella ridsportförbundet FEI:s mest anrika tävling. Serien går i åtta omgångar runt om på prestigefyllda tävlingsplatser i Europa. Sedan 2009 år är Falsterbo Horse Show en av arrangörerna.

Att Meydan Group blir kvar som sponsor är mycket betydelsefullt, menar Jana Wannius, Show Director för Falsterbo Horse Show.

”Nationscupen är viktig för sportens utveckling och en stark sponsor är naturligtvis bra för hoppningen i sin helhet”, säger han.

”För Falsterbo innebär det att vi får hit världens bästa ryttare och hästar. Vi är mycket glada för det fortsatta samarbetet med Meydan Group."

Meydan Group LLC ligger bakom Meydan City i Dubai, en ny stadsdel som byggs upp runt ”världens mesta kapplöpningsbana”. Galoppbanan invigdes i januari och är Förenade Arabemiratens nya landmärke.

Sverige slutade förra året sjua i Meydan FEI Nations Cup.

Falsterbo Horse Show arrangeras i juli varje år och är Skandinaviens största utomhusevenemang inom ridsport. År 2010 hålls tävlingarna 3-11 juli. Falsterbo Horse Show innebär inte bara internationell toppsport där svenska och internationella toppryttare tävlar i både hoppning och dressyr, utan är även en totalupplevelse med spänning, show, fest och trevliga människor.