Mercedes och Falsterbo Horse Show i nytt avtal

Falsterbo Horse Show och Mercedes-Benz Sverige har tecknat ett nytt sponsoravtal. Det är förra årets utfall som fått Mercedes att nu satsa långsiktigt på evenemanget.

Mercedes-Benz Sverige var för första gången officiell bilsponsor för Falsterbo Horse Show 2009.

-  Vår medverkan gav ett mycket positivt resultat och utifrån detta har vi beslutat att fortsätta vårt samarbete, säger Magnus Fager, Brand Manager, Mercedes-Benz Sverige AB.

-  Genom Falsterbo Horse Show möter vi en intressant målgrupp i ett positivt sammanhang. Vi får möjligheter att visa upp vårt modellprogram under en fantastisk vecka och möta kunder och spekulanter under avspända former.

För Falsterbo Horse Shows del innebär avtalet bland annat att Mercedes ställer ett tjugotal bilar till förfogande för shuttleservice mellan tävlingsplats och hotell för ryttare, domare med flera.

-   Förra året fick vi en mycket god respons från andra sponsorer och internationella tävlingsryttare. Vi är väldigt glada över att kunna fortsätta samarbetet med Mercedes-Benz, säger Jana Wannius, Show Director, Falsterbo Horse Show.

Det nya avtalet gäller till och med 2011 med möjlighet att förlängas till 2012.

Mercedes-Benz har en lång internationell tradition som sponsor inom hästsporten. Bland annat till CHIO Aachen i Tyskland, ett av världens största och mest prestigefyllda ridsportevenemang.

För kommentarer och frågor:

Jana Wannius, Show Director

wannius@falsterbohorseshow.se

Magnus Fager, Brand Manager, Mercedes-Benz Sverige AB

För mer information om Falsterbo Horse Show gå in på www.falsterbohorseshow.se

Eller följ Falsterbo Horse Show på Twitter www.twitter.com/FalsterboHShow

Regioner

Falsterbo Horse Show arrangeras i juli varje år och är Skandinaviens största utomhusevenemang inom ridsport. År 2010 hålls tävlingarna 3-11 juli. Falsterbo Horse Show innebär inte bara internationell toppsport där svenska och internationella toppryttare tävlar i både hoppning och dressyr, utan är även en totalupplevelse med spänning, show, fest och trevliga människor.

Falsterbo Horse Show

Falsterbo Horse Show, lika mycket Horse som Show! 6-14 juli 2024 #falsterbo2024