Mercedes firar 125 år vid Falsterbo Horse Show

Hästkrafter av det starkare slaget blir det under Falsterbo Horse Show söndagen 3 juli. Då firar det exklusiva bilmärket Mercedes sitt 125-årsjubileum med en hejdundrande bilparad.
– En fantastisk arena att göra det på, säger Magnus Fager, Brand Manager för Mercedes-Benz Sverige AB.

Bilutställningen blir unik. Under året firar Mercedes 125 år och det uppmärksammas på många ställen runt om i världen. Man har valt de mest exklusiva och samtidigt populära platser som finns. Falsterbo Horse Show var ett självklart val för Mercedes Benz.
– Genom Falsterbo Horse Show möter vi en intressant målgrupp i ett positivt sammanhang. Vi får möjligheter att visa upp vårt modellprogram under hela veckan och träffa kunder och spekulanter under avspända former, fortsätter Magnus Fager.
Under dagen kommer ett 25-tal Mercedesbilar att visas upp, från en replika av den allra första Mercedesen till de allra senaste modellerna.

Under hela Falsterboveckan ställer Mercedes ett tjugotal bilar till förfogande för shuttleservice mellan tävlingsplats och hotell för ryttare, domare med flera.
– De två tidigare åren fick vi en mycket god respons från andra sponsorer och internationella tävlingsryttare. Jubileumsutställningen blir riktig grädde på moset, säger Jana Wannius, Show Director för Falsterbo Horse Show.
Mercedes-Benz har en lång internationell tradition som sponsor inom hästsporten. Bland annat till CHIO Aachen i Tyskland, ett av världens största och mest prestigefyllda ridsportevenemang.