Martin Fuchs segrade i Stiftelsen Falsterbo Horse Show Pris

Martin Fuchs segrade i Stiftelsen Falsterbo Horse Show Pris

English text below.

På fredagen avgjordes Stiftelsen Falsterbo Horse Show pris. Det var totalt 46 startande ekipage varav 15 felfria. På första plats kom Martin Fuchs med Zaffiro Blu Di Franciacorta.

Precis som gårdagens kval till denna klass var det snabbt och felfritt som gällde för att ta en placering. Bäst var Martin Fuchs, men det var många som försökte slå honom, bland annat lokala Petronella Andersson med Claptonn Mouche som plockade hem fjärdeplatsen. På en andraplats kom italienska Emanuele Gaudiano med Chalou och tredjeplatsen gick till Lars N Pedersen med Boegegaarden Gladiola från Danmark.

Gårdagens vinnare; Alessandra Volpi, fick en rivning och slutade på en 25:e plats.

De placerade idag:

1. Martin Fuchs, Zaffiro Blu Di Franciacorta (Schweiz)
  2. Emanuele Gaudiano, Chalou (Italien)
  3. Lars N Pedersen, Boegegaarden Gladiola (Danmark)
  4. Petronella Andersson, Claptonn Mouche (Sverige)
  5. Mark McAuley, Fury Nocturne (Irland)
  6. Yuri Mansur, Vitiki (Brasilien)

Fullständigt resultat

Martin Fuchs victorious in the Stiftelsen Falsterbo Horse Show Price

On Friday the Stiftelsen Falsterbo Horse Show price was settled. 46 competitors came to start whereof 15 of them were clear rounds. Finishing in first place, Martin Fuchs with Zaffiro Blu Di Franciacorta.

Just like yesterday's qualifiers for this class it was the fastest clear round that applied for the podium. The one who maneuvered the task best was Martin Fuchs, although challenged by many. One of the aspirants for the title was local rider Petronella Andersson with Claptonn Mouche who ended up in fourth place. In second place was Italian Emanuele Gaudiano with Chalou and finishing third was Lars N Pedersen with Boegarden Gladiola from Denmark.

Yesterday's winner; Alessandra Volpi got one down resulting in a 25th place.

Todays results:

1. Martin Fuchs, Zaffiro Blu Di Franciacorta (Switzerland)
  2. Emanuele Gaudiano, Chalou (Italy)
  3. Lars N Pedersen, Boegegaarden Gladiola (Denmark)
  4. Petronella Andersson, Claptonn Mouche (Sweden)
  5. Mark McAuley, Fury Nocturne (Ireland)
  6. Yuri Mansur, Vitiki (Brazil)

View full results here

Om Falsterbo Horse Show

Falsterbo Horse Show arrangeras i juli varje år och är Skandinaviens största utomhusevenemang inom ridsport. År 2023 hålls tävlingarna 8-16 juli. Falsterbo Horse Show innebär inte bara internationell toppsport där svenska och internationella toppryttare tävlar i både hoppning och dressyr, utan är även en totalupplevelse med spänning, show, fest och trevliga människor. De senaste åren har evenemanget haft ca 60000 besökare årligen. TV- sändningar från tävlingarna visades i hela 71 länder. Totalt delades det ut prispengar för 8,5 miljoner kronor. Läs mer om Falsterbo Horse show på www.falsterbohorseshow.com.