Hårt tryck på Falsterbo Horse Shows mässa

Intresset för mässan på Falsterbo Horse Show 2010 är rekordstort. Bland annat har 25 lastbilstillverkare från hela Europa bokat plats. Det är troligen fler än någon annanstans.

Till ytan kan inte Falsterbo Horse Shows mässområde växa utan att kostymen spricker. Detsamma gäller antalet utställare. Årets 240 företag på nära hundra utställarplatser är ungefär där den övre gränsen går.

Däremot är variationen i utbudet större än någonsin.

Trycket och intresset från företagen har i år varit större än någonsin, enligt Mårten Larsson som ansvarar för mässan. Det har bäddat för ett brett utbud.

-   Vi har medvetet hållig igen på antalet utställare, säger han.

-    Det vi eftersträvar är variation och kvalitet. Det är det som är vårt signum.

Bland tälten med allt för häst och ryttare i olika prisnivåer, finns nu också konst, kläder, heminredning och lantbruksprodukter för den mindre gården. Allt som en naturlig del av livsstilen häst.

I år finns också fler utländska utställare än tidigare. Flera av dem kommer att lansera produkter som är nya för den svenska marknaden.

Falsterbo Horse Shows tunga nisch är emellertid hästbussarna. Alla stora tillverkare finns representerade.

-   Falsterbo har blivit den viktigaste mötesplatsen för busstillverkarna, säger Mårten Larsson.

-   Jag tror inte det finns någon motsvarighet. Definitivt inte i Sverige i vart fall.

Utställarna beräknas omsätta cirka 40 miljoner kronor under Falsterbo Horse Show 3-11 juli.

Kontakt och frågor.

Mårten Larsson, ansvarig för mässan

Tel 0708-418404

Jana Wannius, Show Director

För mer information om Falsterbo Horse Show gå in på www.falsterbohorseshow.se

Eller följ Falsterbo Horse Show på Twitter www.twitter.com/FalsterboHShow

Falsterbo Horse Show arrangeras i juli varje år och är Skandinaviens största utomhusevenemang inom ridsport. År 2010 hålls tävlingarna 3-11 juli. Falsterbo Horse Show innebär inte bara internationell toppsport där svenska och internationella toppryttare tävlar i både hoppning och dressyr, utan är även en totalupplevelse med spänning, show, fest och trevliga människor.