Falkenberg Strandbad

FALKENBERG STRANDBAD PRISAS AV VÄRLDENS MEST ANSEDDA RESEMAGASIN

Condé Nast är det amerikanska förlaget som bland annat står bakom Vogue, Vanity Fair, The New Yorker och inte minst Condé Nast Traveller – världens mest ansedda resemagasin. För första gången någonsin prisas nu Falkenberg Strandbad i Condé Nasts årliga läsarundersökningen med mer än 575 000 röster över hela världen. På listan återfinns endast 4 andra svenska hotell varav två av dessa ingår i samma hotellfamilj som Falkenberg Strandbad.

Condé Nast Traveler tillkännagav igår resultatet av sitt årliga Readers' Choice Awards. En tradition som går tillbaks 35 år där Condé Nast nu är verksam på 7 globala marknader och med en helt unik position inom reseindustrin. 575 000 Condé Nast Traveler-läsare över hela världen lämnade in svar där man betygsatt sina reseupplevelser vilket resulterat i att Falkenberg Strandbad för första gången någonsin hamnar på listan.

”Vi förvärvade Falkenberg Strandbad för 13 år sedan och har sen dess drömt och haft visioner om internationell uppmärksamhet. En av dessa, lite naiva drömmar, har varit precis den här listan! Condé Nast är för vår bransch världsmästerskapet och nu äntligen lyckas vi. Utmärkelsen är ett resultat av många års dedikerat arbete av hela teamet här och det känns så härligt att få nå våra dröm.” berättar Emil Lindmark, VD Falkenberg Strandbad.

Starten för ESS Group gick 2007 i och med öppnandet av Ystad Saltsjöbad men bara fyra år senare blev Falkenberg Strandbad nästa steg i resan. De senaste åren har stora investeringar gjorts i Falkenberg Strandbads pool clubs, restauranger, rum och möteslokaler och man är nu en resort av högsta kvalitet. Hotellfamiljen ESS består av 14 hotelldestinationer i och med de kommande öppningarna av Hjortviken Country Club och Maryhill Estate. Ytterligare två destinationer inom familjen, Ystad Saltsjöbad och The Steam Hotel lyckas få utmärkelsen vilket gör ESS till den svenska hotellfamilj med flest utmärkelser för hotell i Sverige.

”Att äntligen få vara med internationellt på den här nivån hoppas jag också kan bidra till att ytterligare sätta Falkenberg och Halland på kartan. 575 000 gäster internationellt har sagt sitt och gett oss den här bekräftelsen. Naturligtvis handlar det om hela teamet här och deras outtröttliga arbete med att varje dag vilja skapa stamgäster genom att leverera det lilla extra. Det är definitivt deras pris!” säger Emil Lindmark.

Ämnen

En resort kallar vi oss. Utomlands, semester, njutning, gastronomi, beach club och Sveriges bästa pool- och spa resort är andra ord som vi tycker om och är stolta över. Göteborgarnas Hamptons sa någon häromdagen.

Men allt handlar egentligen om vår vilja och drivkraft att skapa en plats som du vill återkomma till oavsett om du är här med din vän, partner, familj eller företag.

Emil Lindmark

Felix Häggqvist