Gå direkt till innehåll
Falkenberg Strandbads nominering är ett fint kvitto på att satsningarna som gjorts tar verksamheten i rätt ritning.

Falkenberg Strandbad får två nomineringar i World Travel Awards!

Det var med stor glädje som vi i veckan nåddes av den glädjande nyheten att Falkenberg Strandbad är nominerad i två kategorier i World Travel Awards. World Travel Awards är en internationell tävling för besöksnäringen och delas ut för 31:e gången. Falkenberg Strandbad lyfts fram inom två områden, Sweden's Leading Hotel 2024 samt Sweden's Leading Conference Hotel 2024.

Emil Lindmark, VD för Falkenberg Strandbad, uttrycker att nomineringarna är ett fint kvitto på de flertalet stora satsningar och investeringar som gjorts i hotellet de senaste åren.

Vi är glada och stolta över att våra mötes- och konferenskoncept blir uppmärksammade då de ligger helt i linje med vårt ökade fokus på att skapa minnesvärda och givande upplevelser för företag, större grupper och organisationer. Våra nyrenoverade konferenslokaler bjuder in till en unik upplevelse för kollegorna och dig. Konceptet skräddarsys efter önskemål, men en sak som är säker är att havsutsikten, matupplevelsen och aktiviteterna är något som gör Falkenberg Strandbad unikt!

Strandbadens geografiska läge med 30 minuter från Halmstad, 60 minuter från Kungsbacka, 80 minuter från Göteborg och Helsingborg, bjuder in till en närliggande sällsynt oas som passar både företag och privatpersoner.

Det är tack vare alla kollegor och medarbetare i huset som detta är möjligt, satsningarna och framgången hade inte varit möjliga utan samarbetet och sammanhållningen som vi har på Falkenberg Strandbad!

Vi är stolta över den utvecklingen gjort de senaste åren, vår Retreat Club har fått en förlängning i form av Kelly´s room som bjuder in till umgänge i både badrock och glamm med en förstklassig utsikt över havet eller värmande häng framför brasan.

Restaurangerna Famille och Sandy´s erbjuder en variation av smaker. På Strandbaden erbjuder vi moderna och klassiska smaker i öppna kök. Famille har genomgått en renovering och uppfräschning som innebär en nu ännu härligare miljö att äta och dricka gott i.

Nomineringarna ser vi som ett kvitto på att våra satsningar tar oss i rätt riktning framåt!