Falck Ambulans tilldelas Sydvästra och Östra ambulansdistrikten i Region Skåne

Falck Ambulans tilldelas Sydvästra och Östra ambulansdistrikten i Region Skåne

Igår den 19 mars offentliggjorde Region Skåne resultatet av upphandlingen av ambulanssjukvård. Vi har fått fortsatt förtroende att driva ambulanssjukvården i Sydvästra och Östra ambulansdistriktet.

Avtalen sträcker sig mellan 2013-09-08--2018-01-31 med rätt för Region Skåne till förlängning upp till tre år.

Mellersta ambulansdistriktet kommer vi att fortsätta driva fram till 2015-01-31. Därefter tar Samariten Ambulans AB över det Mellersta ambulansdistriktet. Region Skåne har gjort ett medvetet val i upphandlingen där det var omöjligt för en ensam leverantör att vinna samtliga 3 ambulansdistrikt.
Region Skåne kommer att driva Nordvästra ambulansdistriktet i egen regi med start 2013-09-08.

Avtal mellan Falck Ambulans och Region Skåne tecknas den 29 mars.

Se Region Skånes pressmeddelande här: http://www.skane.se/sv/Nyheter/Halso---sjukvard/Upphandlingen-av-ambulanssjukvard-i-Skane-ar-nu-avslutad/

Presskontakt:
Staffan Thore 073-373 02 97
staffan.thore@se.falck.com

Falck Ambulans bedriver ambulanssjukvård på uppdrag av flera landsting och regioner i Sverige.
Vi bedriver verksamhet i Stockholm, Skåne, Östergötland, på Gotland samt Västerbotten.

Våra verksamheter kännetecknas av att alltid sätta patientens bästa i centrum, högsta kvalitet, en väl utvecklad arbetsmiljö och fokus på utveckling av ambulanssjukvården.

Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Våra tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla.

Sveriges största företagshälsa Previa har ingått i Falck-gruppen sedan 2014. I januari 2023 upphörde Previa helt som namn och varumärke, och tidigare Previa går numera helt under varumärket Falck.

Läs mer på falcksverige.se