EWF ECO erhåller ramavtal med Uppsala Kommun

EWF ECO AB fortsätter utökningen av BigBelly i Uppsala Kommun med smarta, solcellsdrivna och komprimerande sopkärl.

Vi är stolta att få ytterligare förtroende och fortsätter nu utökningen av BigBelly i Uppsala. Det nya ramavtalet gäller under 4 år och omfattar våra smarta, solcellsdrivna och komprimerande sopkärl för avfall och återvinning. Uppsala har idag drygt 400 st smarta, kommunicerande sopkärl från BigBelly Solar och förväntas öka under 2018.

Plattformen BigBelly

Stationerna håller avfallet i tryggt förvar ifrån skadedjur och rapporterar sin fyllnadsnivå till ansvariga när stationerna behöver tömmas. Därigenom ökar produktiviteten eftersom personalen inte behöver åka ut i onödan. Förutom uppenbara fördelar som renare offentlig miljö, effektivare skräphantering, lägre kostnader och miljömässiga vinster kan sophämtningen minska.

Inga skadedjur

Genom att Bigbelly håller avfallet inneslutet bidrar systemet till att offentliga miljöer hålls renare och snyggare. Inga överfulla papperskorgar, inga synliga sopor eller skräp som blåser omkring och lockar råttor och fåglar.

Miljöbesparingar

Systemet bidrar även till minskade koldioxidutsläpp genom att minska bränsleförbrukningen och fordonsutsläppen. BigBelly skapar renare, grönare och säkrare gågator genom minskad lastbilstrafik, minskat buller och färre trafikstockningar.

• ewfeco
  • skräp
  • kompaktor
  • komprimerande
  • solcellsdrivet
  • solcell
  • bigbelly
  • kommun
  • uppsala
  • bigbelly solar
  • renhållning

EWF ECO har affärsmodellen att introducera, etablera och leverera smarta gröna & hållbara lösningar till offentlig och kommersiella parter inom norden primärt. EWF ECO har huvudkontoret i Rimbo, Norrtälje kommun och är exklusiv distributör för BigBelly Solar Inc och Steora. Agenturerna omfattar förutom Sverige även Finland & Norge, där vi nu har över 1500 placerade enheter i drift.

Besök oss på ewf.se eller ring oss på 010-495 24 95 för mer information

Trafikkontoret investerar ytterligare i 210 enheter från BigBelly

Stockholms Stad Trafikkontoret investerar ytterligare i 180 st solcellsdrivna, komprimerande skräpkorgar och 10 st trippelstationer för källsortering från BigBelly. Trafikkontoret har även valt att investera i EWF’s innovativa, utvändiga betesstation för reducera råttproblematiken i stads- och parkmiljöer.

EWF ECO etablerar i Danmark

EWF ECO AB har nu signerat avtal med BigBelly Solar Inc som ger rättigheterna för att distribuera BigBelly i Danmark. EWF har för nuvarande exklusiva rättigheter i Sverige, Norge och Finland till att nu inkludera Danmark. Detta partnerskap stödjer tillväxten i världens ledande plattform för smart hantering av skräp och återvinning, BigBelly.

Greentech för framtidens smarta stad

Solceller, trådlöst Wi-Fi och laddning av mobila enheter, den så kallade smarta bänken Steora ger maximal effekt vid användning och bidrar bänken med belysning för en tryggare miljö.

Miljöeffektiviteten ökar i staden med hjälp av BigBelly

Stockholms stads använder och råder andra städer är att våga testa BigBelly systemet. Staden har upplevt att systemet effektiviserar arbetet med tömning av skräpkorgarna, att transporterna minskat och att upplevd renhet har ökat.

Lögastrand halverar kostnaderna med BigBelly

Västerås kommun gjorde en gedigen satsning på BigBelly’s smarta system för avfalls- och återvinning sommaren 2017 på Lögastrand. Systemet för sophantering är inte bara praktiskt utan ger även en vacker glimt i ögat för besökarna.

EWF ECO utökar produktsortimentet med Steora

​Vi utökar nu vårt produktionssortiment genom att presentera den praktfulla gatubänken Steora, som med sina nyskapande funktioner utgör idealet för smarta städer. Vi är exklusiv distributör av Steora inom Sverige, Norge och Finland.

BigBelly ger Norrmalm 115.000 färre tömningar per år

Norrmalms stadsdelsförvaltning har under egen regi tagit fram en rapport baserat på användningen av plattformen BigBelly med ett bevisat resultat på effektivisering av verksamheten och tömningar av BigBelly skräpkorgar upp till -97%.