EWF ECO ansluter till Håll Sverige Rent

Ett skräpfritt samhälle, tillsammans.

Utöver att stödja och samarbeta med Gröna Städer, Klimatpakten och Svenska Stadskärnor, ansluter nu EWF ECO AB till Håll Sverige Rent (HSR) som kämpar för ett skräpfritt Sverige.

Hav och hamn

Under 2018 lägger Håll Sverige Rent stor kraft på att uppmärksamma det allvarliga läget för världshaven, och för att få till stånd en minskning av plastskräpet i dem. Det vanligaste skräpet längs stränderna är plast av olika slag. Det handlar till stor del om skräp som vanliga konsumenter inte har tagit reda på – plastpåsar, läsk- och vattenflaskor, godispapper och så vidare. Precis som med många andra miljöproblem är det här något som vi människor själva har orsakat, och därmed har vi också all möjlighet att förändra och förbättra situationen.

Vi vill därför ta ansvar för vår miljö och öka sannolikheten att vi tillsammans utvecklar en hållbarare livsstil. Ett skräpfritt samhälle är grunden för ett hållbart samhälle.

Lätt att göra rätt

Genom komprimering av skräp, minskad logistik och CO2 utsläpp, samt minskad spridning av skräp från fåglar, råttor och människor blir BigBelly en lösning där det blir lätt att göra rätt. BigBelly erbjuder också lösningar med upp till 6 fraktioner – vilket ökar möjligheten till källsortering.