Täältä tullaan, Suomi!

Täältä tullaan, Suomi!

Evident expanderar geografiskt! Nu tar Evident steget in på ytterligare en nordisk marknad, och börjar sälja grupplivförsäkring i Finland. Bolaget fortsätter att växa tillsammans med sin samarbetspartner Sambla. De första försäkringarna är nu sålda i Finland och teckningstakten var hög redan från första dagen.

”Det här är ett naturligt nästa steg för oss och en del av vår expansionsplan. Vår digitala affärsmodell gör det enkelt att skala upp, både i Sverige och internationellt. Vi ser fram emot att kunna erbjuda ett tryggt och enkelt livskydd för våra nya finska kunder” säger Michaela Bruneheim, VD på Evident.

Efter förra årets lyckade lansering i Norge riktar Evident nu blicken österut och erbjuder grupplivförsäkring via gränsöverskridande tillstånd, under Samblas varumärken Rahalaitos, Omalaina och Rahoitu.

”Vi är glada över att utöka vårt samarbete med Evident som delar vår vision om en smidig och snabb kundresa med en försäkring som skapar trygghet i den privata ekonomin” säger Tuomas Riski, General Manager Finland på Sambla Group.