Team EEC - El-komponenter för ett hållbart samhälle

ELSÄK 2021 – Det unika forumet för dagsaktuella frågor inom elsäkerhet!

När ELSÄK 2021 slår upp dörrarna 6-7 december på Radisson Blu Arlanda Hotell är Euro Energy Components på plats.

Branschen samlas här för att utbyta erfarenheter och diskutera aktuella frågor kring elsäkerhet och för oss på EEC är det en självklarhet att vara på plats och delta i dessa viktiga diskussionerna, säger Peter Schroeder, Försäljningsansvarig på EEC. Dessutom är detta naturligtvis ett perfekt tillfälle att visa upp vårt breda sortiment av säkerhetsprodukter (PPE) och på plats ge våra kunder en genomlysning av de senaste produktnyheterna.

EEC kommer visa upp allt från ljusbågskläder, isolationshandskar, skor, stövlar och verktyg till isolationsmattor och olika PD-instrument, fortsätter Joakim Elm, VD på EEC.

Arbetsmiljöverket övertar Elsäkerhetsverkets roll som myndighet
Marie-Louise Wesslén på STF berättar att 2021 har varit ett år där många intressanta händelser skett inom elsäkerhetsområdet. En av de största händelserna inom elsäkerhetsområdet är att Arbetsmiljöverket övertar Elsäkerhetsverkets roll som myndighet för elsäkerheten vid arbete, vilket medför att föreskrifterna om elsäkerhet vid arbete kommer att upphävas – vet ni vad detta kommer att innebära för er verksamhet?

Två dagars nätverkande, där ni berikar er kunskap och får nya erfarenheter. Det blir spänningsfyllda dagar, späckade med upplysande frågor och diskussioner avslutar Marie-Louise Wesslén på STF.

Programmet och anmälan hittas på STF hemsida, https://stf.se/kurser/kurs/elsak/

Mer information om EEC hittas här, https://euroenergy.se