Estrellas Skördefest 2021 i smakerna Kantarell, Vitlök & Chili och Nymalen Svartpeppar & Gräddfil

Välkommen till Skördefest! Här är årets tillfälliga höstchips från Estrella

Nu är det skördefest för alla chipsälskare! Den 20 september lanserar Estrella två tillfälliga höstchips på nyskördad svensk potatis. Årets höstsmaker är Kantarell, Vitlök & Chili och Svartpeppar & Gräddfil.

Nu kommer säsongens efterlängtade smaker på nyskördad svensk potatis. Estrella har lanserat tillfälliga höstchips sedan 2014 och varje år har smakerna engagerat. Så sent som vecka 33 gjorde Estrella ett tidigare höstchips, Karamelliserad Rödlök, till en del av standardsortimentet.

Blir årets höstchips också en het potatis? Det märker vi den 20 september då Estrella bjuder in till årets Skördefest i chipshyllorna.

Här är deltagarna på årets Skördefest:

Skördefest Svartpeppar & Gräddfil: I år finräfflas den nyskördade svenska potatisen och toppas med smaker av nymalen svartpeppar och krämig gräddfil. En enkel och stilren kombo i peppriga och milda toner. Kort och väldigt gott: en kärnfull smaksättning på höstens finaste potatis.

Skördefest Kantarell, Vitlök & Chili: Under årets Skördefest möter åkrarnas guld den smöriga smaken av skogens guld. Den milda nyskördade potatisen delar strålkastarljuset med säsongens stjärna: kantarellen! Som pricken över i toppas chipsen med en gnutta frisk vitlök och värmande chili. Välkomponerade varma höstsmaker som lyfter det bästa ur varandra.

• Prover och material: jenny.pira@estrella.se
  • Skördefest Peppar & Gräddfil, 250g.
    Ca pris DVH: 21kr / Ca pris SVH: 26kr
    Allergi: Innehåller mjölk.
  • Skördefest Kantarell, Vitlök & Gräddfil, 250g.
    Ca pris DVH: 21kr / Ca pris SVH: 26kr
    Allergi: Innehåller mjölk.

Kolla in tidigare höstsmaker från Estrella nedan