Photo by Kim Ventura. Dreamhack Winter Back Too The Roots 2021.

Ett decennium som partner till Dreamhack

Sedan Estrella ingick partnerskapet har Dreamhack (DH) gått från en årlig LAN-festival till ett av världens största LAN-partyn och globalt megaevent som arrangeras i flera europeiska länder, Canada, USA, Indien och Australien. Idag besöks DH av en generation gamers som inte nödvändigtvis associerar spelandet med hemmasnickrade datorer och dygnslånga hemma-LAN. Esporten blir allt mer erkänd som legitim sport och gamingindustrin omsätter mer än den globala marknaden för film- och musikindustrin.

LAN-platser och monter

Endast en handfull lediga platser finns kvar av Estrellas 198 egna LAN-platser. Den som har en Estrellaplats får krispiga snacks levererade direkt till gamingstolen dagligen. Kom bara ihåg att muta micken...

I Hall B kan du ta en krispig paus i Estrellas monter och utmana kompisen i Sub Soccer. Den som spelar bäst lämnar montern med snacks och polletter till Dream Wheel.

På Estrellas hemsida kan du läsa er och vara med i dragningen om bilketter till dreamhack Winter 2022: https://www.estrella.se/dreamhack/

QRISPIG QR

Håll utkik efter Estrellas qrispiga QR-kod under eventet. När du scannar den slussas du in till en qrispig slumpgenerator med challenges och utmaningar. Koden finns i närheten av zonen för content creators - en expoyta helt dedikerad till creators.