Snabbväxande proptechbolag tar in Neptunia Invest som strategisk partner

Estate Logs AB (”Estate Logs”), ett snabbväxande proptechbolag som digitaliserar fastighetsförvaltning, har stängt en finansieringsrunda för att finansiera bolagets fortsatta expansion. Som ny aktieägare och strategisk partner ansluter Neptunia Invest AB (publ) (”Neptunia”). Johan Karlsson, grundare och VD på Neptunia och för Slättö Förvaltning, kommer även att gå in som styrelseledamot i Estate Logs.

”Min övertygelse är att fastighetsinvesterare kan uppnå en högre riskjusterad avkastning genom att dra nytta av digitaliseringens fördelar, inte minst när det gäller traditionell förvaltning. Estate Logs plattform är väl positionerad och möjliggör i sitt värdeerbjudande precis det som många fastighetsägare är ute efter; en kvalitetssäkrad, effektiv och dokumenterad drift. Som en konsekvens av detta nya angreppssätt uppnås kraftigt sänkta driftskostnader, ett vinnande koncept helt enkelt”, säger Johan Karlsson.

”Vi är givetvis mycket glada och stolta över att få in en välrenommerad investerare som Neptunia och att Johan Karlsson engagerar sig genom styrelsen. Nu kan vi fortsätta att expandera i snabb takt och utveckla vår plattform för att göra fastighetsförvaltningen ännu bättre. Vi har som mål att modern teknologi ska användas för att effektivisera och kvalitetssäkra samtliga processer inom driften av en fastighet, och tillsammans med Johan och hans team tar vi oss ett steg närmare det målet”, säger Andreas Frydén, VD på Estate Logs.

Estate Logs är idag aktivt i Sverige och Finland och plattformen samlar in data från hundratals olika källor för att optimera den dagliga förvaltningen av fastigheter. Genom modern teknologi hjälper plattformen att strukturera arbetsflöden och dokumentation samt avsevärt minska ineffektivitet för att på så vis öka hållbarheten inom driften av en fastighet. För närvarande är Estate Logs implementerat i fastigheter uppgående till mer än en miljon kvadratmeter och bolaget har en stark pipeline för fortsatt tillväxt. Sedan tidigare har bolaget tagit in kapital från Brunswick Invest och Yobi Partners.

• framtidensförvaltning
  • property maintenance
  • proptech
  • investments
  • fastighetsförvaltning
  • neptunia
  • property industry
  • real estate industry
  • kapitalanskaffning
  • estatelogs
  • fastigheter
  • finansiering
  • real estate

Estate Logs är en digital plattform som genom modern teknologi skapar en smartare och mer hållbar fastighetsförvaltning.

Snöröjning och skottning på autopilot

Snö och väder påverkar oss alla men för fastighetsägare är det ett extra besvärligt då de måste säkra upp att snöröjning utförs. Nu finns det ett enklare och bättre sätt: Estate Logs snöröjningsmodul.

Hållbar och effektiv förvaltning för Randviken med Estate Logs plattform

Hållbarhet och effektivitet är två perspektiv som går hand i hand i fastighetsförvaltning. Genom att använda en plattform som knyter ihop och hanterar felanmälan, tillsyn och skötsel så kan hyresgäster få bättre service och fastighetsägare en hållbar och mer lönsam förvaltning.

Introducing Björn Lindgren; The founder of Estate Logs

Björn saw an opportunity in the property industry to develop a product that could take the lessons he has learned and apply them to properties all around the world. Today, Estate Logs operates in over 19 cities across the Nordic Countries and we have reduced our client’s costs by up to 76%. Read the full interview with Björn Lindgren; The founder of Estate Logs.

The Importance of Sustainability

Here we had a chat with our new sustainability officer, Andrew Purvis to discuss his view on the importance of sustainability as well as the future of Estate Logs. Take a closer look at the development of our operations and industry as a whole as we aim to protect and give back to our environment.

Patrik Larsson: One of our every day property heroes

Patrik Larsson assisted Estate Logs in the development of the app. In a short-interview Patrik expressed; “While assisting Estate Logs in the development of the property manages app, it was important for me to develop a product that is user-friendly for those who use it daily".