Libero henter hjælp fra forældre til udviklingen af en ny hybridble

Libero henter hjælp fra forældre til udviklingen af en ny hybridble

Libero skal udvikle en klimasmart ble med hjælp fra forældrene. I alt kommer 400 familier i Norden til at teste den nye ble i to uger for at bidrage til udviklingsarbejdet.

Liberos hybridble består af to dele: en vaskbar tekstil ydre del og et absorberende engangsindlæg. Ved bleskift, kan tekstildelen enten genbruges eller vaskes, mens det absorberende indlæg kommes i husholdningsaffaldet efter brug. Dette bidrager til en betydelig reduktion af affald og klimapåvirkning i forhold til almindelige engangsbleer.

Til projektets sidste fase søger Libero i alt 400 familier i Norden med babyer på mellem 7-11 kg, som ønsker at blive bletestere. Børnene skal bruge bleen dag og nat i to uger, og derefter skal forældrene evaluere bleerne til det sidste skridt i udviklingen.

- Gennem vores tætte dialog med vores forbrugere ved vi, at forældre ønsker at kunne handle mere bæredygtigt uden at gå på kompromis med deres barns velbefindende. Målet med denne ble er netop at opnå dette, siger Lena Forsaeus, marketingchef hos Libero.

Vil du gerne ansøge om at blive testfamilie til Liberos bleprojekt?
Besøg: https://www.libero.dk/hybridble/