VD Home of ESS Annika Hildingsson Gill och Jonas Stenberg VD ESS Group.

ESS Group lanserar online-destination

Sen starten av Ystad Saltsjöbad 2007 så har viljan att bygga destinationer varit en stark drivkraft för ESS. Resortdestinationerna Steam Hotel, Ellery Beach House och Falkenberg Strandbad samt citydestinationerna Pigalle, Bellora och MJ’S är några av platserna som lanserats. Men nu tar gruppen nästa steg och denna gång finns bara destinationen online. Home of ESS är en plattform där man samlat all hotellinredning från de fysiska hotelldestinationerna och låter intresserade gäster klicka hem sin favoritsoffa, vinglas, lampa, kudde, säng eller täcke. En plats där du kan få med dig lite av hotellkänslan hem.

”Under många år har vi fått många frågor av gäster om var man kan köpa Pigalle-glasen, morgonrocken från Steam eller kudden från Ellery. Vi gillar att lyssna på våra gäster, vi brinner för inredning och vi tycker om stora utmaningar så därför är vi väldigt stolta över att kunna påbörja den här resan idag med lanseringen av Home of ESS. Just nu är vi enormt nyfikna på vad gästerna tycker och ser fram emot feedback och tips på fler saker man skulle vilja kunna köpa från just sin favoritdestination.”, berättar Jonas Stenberg VD ESS Group.

Annika Hildingsson Gill är VD på denna nya satsning och arbetet har pågått sedan början av året. Teamet består nu av 6 personer men om gästerna gillar idéen och utbudet är planen att bli dubbelt så många under 2022. Home of ESS erbjuder strax under 1500 artiklar just nu och dessa är uppdelade i åtta olika produktkategorier; Bädd, Bad, Möbler, Textilier, Belysning, Dukning, Deko, Art och Lifestyle. Plattformen har Klarna som betalningsmedel och samarbete med Postnord, DHL och Best.

”Jag kommer senaste från rollen som vice Inköpschef på IKEA och när Jonas Stenberg berättade om den här idéen för www.homeofess.com så var jag såld på någon minut. Jag och teamet har jobbat stenhårt sedan i maj och detta är en spännande start! Men vi har långt kvar, vi vill engagera våra gäster och vi gör detta tillsammans med dem. Vi lyssnar mycket på alla tips och önskemål och har nu en organisation som snabbt kan få in nya produkter. Häromdagen diskuterade vi egenproducerad handsprit i designade flaskor och det hoppas vi ha löst under februari”, berättar Annika Hildingsson Gill VD Home of ESS.

”Satsningen på Home of ESS och att kunna erbjuda leverans av utvald hotellinredning hem till våra gäster engagerar hela vårt bolag. Vi älskar hotell, destinationer och resorts men vi upptäcker också att vi mår väldigt bra av att försöka jobba inom andra segment och att utöka kontaktytorna och därmed relationen med våra gäster och ambassadörer. En riktigt spännande dag och en första början på något som vi hoppas många blir nyfikna på”, avslutar Jonas Stenberg VD ESS Group.

Home of ESS lanseras den 20:e december.

Mer info:

VD ESS Group