Stolta ägare samlade på invigningen

Efter en pampig invigningsfest tas tillbyggnaden i bruk

Under tisdagskvällen hade ERT Godis en stor invigning med över 200 inbjudna leverantörer och samarbetspartners för att fira att lagerytan växt med 1.600 kvm och att de nu förfogar över 6.000 kvm lageryta. Redan idag kommer den nya ytan att tas i bruk, eftersom julsortimentet redan börjat komma så var det i rättan tid som tillbyggnaden blev färdig, säger lagerchefen Conny Lejon.

Tidigare har ERT Godis varit en renodlad grossist som servat kunder i framför allt Sverige med konfektyr, snacks och dryck. Det har även gjorts affärer med kunder i 20-tals olika länder.Nu under år 2016 har en ny spännande verksamhetsgren utvecklats där ERT Godis även är en logistikpartner till vissa av sina kunder.Kunderna säljer konfektyr på sina webbsidor och ERT Godis är en helhetspartner genom att både sälja konfektyren till kunden men även sköta hela deras logistik.

Några av dessa webbsidor kommer att vara väldigt aktiva i sin marknadsföring i slutet av år 2016 och under år 2017 vilket gör att ERT Godis räknar med att behöva rekrytera minst 10 personer ytterligare till sin personalstyrka inom det närmaste. Eftersom e-handeln enligt olika undersökningar växer med runt 15% under år 2016 och säkerligen kommer göra det under ett antal år framöver är det väldigt viktigt för att kunna erbjuda hela kedjan av logistiktjänster till våra kunder, säger företagets VD Nichlas Ernstsson.

ERT Godis firade 20 år förra året och har under åren växt med ca 10% årligen. Nu uppgår personalstyrkan till 40 heltid och en hel del extra jobbare runt högtiderna, då vi äter mycket godis.

År 2016 har varit ett mycket bra år hittills och resultatmässigt tenderar det till att blir företagets bästa år säger Nichlas Ernstsson. Med den nya tillbyggnaden kommer vi framför allt kunna få till ett bättre logistiskt flöde på lagret fortsätter, Nichlas Ernstsson.