Ny ordförande och tf. direktor utsedda på Ersta diakoni

Styrelsen har beslutat att välja Staffan Bohman till ordförande för Ersta diakonisällskap fram till årsmötet 2010. Staffan Bohman valdes till styrelsen i maj 2009. Styrelsen har även utsett Jan-Håkan Hansson till tillförordnad direktor fram till det att ny direktor är rekryterad. Jan-Håkan Hansson arbetar sedan 2005 som rektor på Ersta Sköndal högskola och är väl förtrogen med Ersta diakonis verksamheter och värdegrund. Han kommer att upprätthålla båda befattningarna.

- Den uppkomna situationen är förstås problematisk men Ersta diakonis verksamhetsinriktning är helt oförändrad. Den löpande verksamheten fortsätter och sköts av kompetenta och engagerade medarbetare med Ersta diakonis bästa för ögonen. Jag är glad över att ha fått styrelsens förtroende att vara ordförande för denna viktiga och behjärtansvärda verksamhet.

Styrelsen är glad över att ha kunnat utse Jan-Håkan Hansson till tf direktor och han kommer tillsammans med Ersta diakonis övriga ledning att säkerställa kvalitet, engagemang och utveckling av verksamheten, säger Staffan Bohman.

Vid eventuella frågor kontakta Helena Conning, 070-484 34 01