Unikt läge ger unika bostäder

Unikt läge ger unika bostäder

Stadsdelen Hjorthagen får nytt tillskott. Byggnadsfirman Erik Wallin har tillsammans med Kjellander + Sjöberg fått markanvisning av Stockholms Stad för ca 40 radhus samt förskola ovanför Hjorthagsparken.

Markanvisningen gäller ca 40 radhusliknande bostadsrättslägenheter och förskola med ca fyra avdelningar och parkeringsplatser i garage för att ersätta de befintliga parkeringsplatserna som finns på platsen. Exploateringens innehåll och utformning kommer att prövas i planprocessen. Byggstart planeras till 2017. Beslut om markanvisning tas den 11 december 2014.

Projektet Jackproppen är viktigt för att förskolan behövs för att täcka behovet av förskoleplatser i de nybyggda kvarterna i Norra Djurgårdsstaden. Det ger också ett välbehövligt tillskott av radhus i stadsdelen. Bostäderna kommer ligga i ett bra kommunikationsläge, samtidigt som det kan öka både trivseln och säkerheten i området.

Regioner

Byggnadsfirman Erik Wallin AB har under snart 90 år och tre generationer byggt hus i vår huvudstad.

Vårt fokus är utveckling av bostäder från idé till färdiga hus.
Med omsorg om arkitektur och kvalité i detaljer fortsätter vi att skapa hem för alla stockholmare.

Vi är delaktiga i flera av de stora nya stadsdelarna i Stockholm, bland annat Hammarby Sjöstad, Annedal, Norra Djurgårdsstaden, Årstafältet och Stadshagen.

Vill du vet mer om oss och våra hus, besök www.erikwallin.se

Vi har byggt Stockholm i snart 100 år

Wallin har under tre generationer byggt Stockholm.
Vi utvecklar bostäder från idé till färdiga hus med fokus på god arkitektur och hög kvalitet.

Wallin

Kryssargatan 2