Johan Asterdahl, foto: Julia Holmström

Enstar gör tung rekrytering- han tar över projektorganisationen

Enstar AB har rekryterat Johan Asterdahl som ny Projektchef.

Johan har en bred erfarenhet från flera olika ledande befattningar inom byggbranschen och kommer närmast från rollen som Arbetschef på byggbolaget BTH BYGG AB.

”Det som lockade mig med Enstar är dels företagets spetskompetens inom ett väldigt intressant område som förnybar energi och företagets ambition att vara en av de ledande aktörerna inom integrerade och hållbara energilösningar för fastigheter. Jag drivs av struktur, ledarskap och skapa bra, hållbara affärer. Jag tror på kollektivt ledarskap där man hjälps åt och så många som möjligt kan vara delaktiga i besluten.

Jag hoppas att jag tillsammans med alla på Enstar ska kunna förvalta företagets redan starka varumärke och position samt vara med och driva bolaget framåt till nästa nivå. Enstar står inför en spännande utveckling och framtid, säger Johan Asterdahl”

Enstar har haft en stark tillväxt de senaste åren och fortsätter att ta marknadsandelar. Enstar har under 2019 genomfört cirka 25st större energientreprenader och har precis inlett ytterligare samarbeten som kommer sträcka sig till och med 2023.

”Jag är övertygad om att Johan kommer ge ett stort bidrag till utvecklingen av vår projektaffär, såväl som till hela Enstars tillväxt. Johan har den erfarenheten av komplexa och större projekt som bolaget behöver i denna tillväxtfas som bolaget är i. Jag är väldigt nöjd över att få in en så kompetent och erfaren person som Johan, säger John von Wowern, VD, Enstar AB ”