Samarbete med idébok gör vardagen enklare för matkunder

Tack vare ett samarbete mellan webbaserade matbutiken hemmalivs.se och bokförlaget enklaboken.se kan du nu få hjälp att lösa varje steg i ditt kanske vanligaste vardagsproblem - att bestämma, handla in och tillaga det du och din familj ska äta till middag under veckans alla vardagar.

Webbaserade matbutiken hemmalivs.se har redan gjort livet enklare för massor av människor. För tex den stressade barnfamiljen är konceptet att veckohandla all mat via nätet till stor hjälp i vardagen. Och nu gör man livet ännu enklare för sina kunder.

Under den kommande veckan lanseras samarbetet med bokförlaget enklaboken.se, som nyligen släppte sin första utgåva av "Veckans middag - en idébok för hela året", en liten enkel bok med 52 färdiga veckomatsedlar. Som ett led i samarbetet kommer bokens veckomatsedlar att publiceras på hemmalivs.se. Där kommer det att finnas möjlighet att med ett par lätta klick köpa hela eller delar av veckomatsedeln och dessutom få recept till alla rätterna på köpet. Alltsammans levereras hem till dörren. Det kommer även att finnas möjlighet att köpa sitt eget exemplar av boken.

Ett samarbete mellan en matbutik och ett bokförlag är kanske inte bland de vanligaste, även om båda verksamheterna är webbaserade.

- Vår gemensamma nämnare är att vi strävar efter att göra livet enklare för våra kunder, säger Magnus Johansson, en av grundarna till Hemmalivs. När vi först såg boken "Veckans middag" insåg vi snabbt att den skulle kunna hjälpa våra kunder i deras vardag.

Boken är skriven av Sanna Ohlander, som också är en av drivkrafterna bakom förlaget enklaboken.se. Hennes idé till boken springer ur de egna erfarenheterna med en stor familj där tankarna om dagens mat ibland kan vara lika många som medlemmarna.

- Sedan jag bestämde mig för att sätta samman "Veckans middag" kan vi i min familj ägna oss åt att hålla den viktigaste ingrediensen av alla - matglädjen - i fräscht och aptitligt tillstånd. I kombination med att handla hela veckomatsedeln på Hemmalivs - med underbar hemleverans - har vi ett oslagbart recept för att få mer tid över för varandra, säger Sanna.

Hemmalivs matbutik på nätet hittar du på hemmalivs.se.

Bokförlaget enklaboken.se på webbadressen enklaboken.se.

För mer information, kontakta:

Sanna Ohlander - 0708 49 48 90, sanna.ohlander@enklaboken.se

Magnus Johansson - 0707 82 21 82, magnus.johansson@hemmalivs.se

Högupplöst bildmaterial finns att ladda ner i pressummet på enklaboken.se

• Litteratur

• detaljhandel och konsumentvaror
  • innovation; kreativitet; entreprenörskap; samarbete
  • inspiration
  • kokbok