Kristina Magnusson som idag är stadsbyggnadsdirektör på Helsingborgs stad tillträder som ny kommundirektör den 15 februari 2021. Foto: Anders Andersson

Kristina Magnusson ny kommundirektör i Ängelholm

Kristina Magnusson blir ny kommundirektör i Ängelholms kommun. Det beslutade kommunstyrelsen vid sitt sammanträde på onsdagen. Kristina som idag är stadsbyggnadsdirektör i Helsingborg tillträder sin nya tjänst den 15 februari nästa år.

– I Kristina får vi en kommundirektör som tillsammans med våra medarbetare och chefer kan ta nästa steg i Ängelholms utveckling. Kristina har gott renommé som ledare och kommer att bli en tillgång för vår kommun, säger Robin Holmberg (M), kommunstyrelsens ordförande.

Kristina Magnusson är idag stadsbyggnadsdirektör i Helsingborg där hon arbetat sedan 2012. Dessförinnan har Kristina arbetat som kommunchef i Bjuv, byggnadschef i Halmstad och administrativ chef vid tekniska förvaltningen i Höganäs. Kristina Magnusson är utbildad inom försvaret, som yrkesofficer med teknisk bakgrund och inledde sin yrkesbana på F10 i Ängelholm.

– Att skapa, bygga, förändra och utveckla går som en röd tråd genom mitt yrkesliv. Att få vara med och leda Ängelholms kommun framåt i allt spännande som händer här, känns både roligt och hedrande, säger Kristina Magnusson.

– Vi har många stora och viktiga projekt på gång i Ängelholms kommun. Genom Kristinas engagemang och starka drivkraft har hon goda förutsättningar att leda vår organisation och skapa positiva resultat, säger Robin Holmberg.

Kristina Magnusson tillträder sin tjänst som kommundirektör i Ängelholm den 15 februari 2021.

För mer information kontakta:

Robin Holmberg (M)
Kommunstyrelsens ordförande