Här är det omöjliga möjligt - ny vision visar vägen framåt för Ängelholm

Här är det omöjliga möjligt - ny vision visar vägen framåt för Ängelholm

En ny vision för hela Ängelholms kommun har beslutats av kommunfullmäktige. Visionen där omkring tusen engagerade ängelholmare har deltagit visar en önskad riktning för Ängelholm och att här är allt möjligt.

Den nya visionen för Ängelholm ska bidra till att skapa en ny positiv och modig anda för framtiden. Vision 2035 kommer att bli vägledande för kommunens arbete i många år framöver. Det handlar om andan, människorna och platsen.

– Det här är starten på resan! Den nya visionen ska visa vägen för kommunen och dess framtida utveckling. Vi är många som vill ta Ängelholm till nästa nivå och realisera fler goda idéer och drömmar, säger Robin Holmberg (M), kommunstyrelsens ordförande.

– Med den nya visionen ska vi visa att vi är modiga och vågar utmana gamla sanningar. Det ska också bli tydligt för de som flyttar hit eller vill starta ett företag här att Ängelholm sticker ut på ett bra sätt, säger Liss Böcker (C), kommunstyrelsens 1:e vice ordförande.

– Visionen handlar om att vi vill och att vi vågar. Vi har gjort ett gott arbete tillsammans med alla som har deltagit att få fram en vision på ett sätt som tilltalar många. Det är när vi gör saker tillsammans på det här sättet som vi kan få saker att hända, säger Lars Nyander (S), kommunstyrelsens 2:e vice ordförande.

– I Ängelholm är det omöjliga möjligt! Här gäller det att se möjligheter och att ha mod att tänka nytt. Att våga testa och att göra saker annorlunda, samt att göra det bästa för alla i Ängelholm, säger Kristina Magnusson, kommundirektör.

Den nya visionen lyder:

Vision 2035
    Ängelholm gör det omöjliga möjligt

Vision 2035 säger att det är vi tillsammans som skapar Ängelholm.
    Det här menar vi:

Mod att tänk nytt

I Ängelholm tänjer vi på gränserna för det möjliga. Vi vågar testa och tänka annorlunda. Vi gör det unika och det oväntade. Vi är banbrytande och har mod att utmana. Ängelholm är människor som vill utveckla och utvecklas. Vi är ständigt i rörelse och bejakar nya idéer och initiativ. Viljan att växa och tänka nytt syresätter hela Ängelholm.
    Här finns plats för det omöjliga

Tillsammans händer det

Det är människorna som driver Ängelholm framåt. I Ängelholm är det lätt att mötas över gränser och mellan oss skapas förtroende och gemenskap. Vi vet att vi är bäst tillsammans. Vi skapar framåtdriv och upplevelser med något för alla. Genom dialog och medskapande är vi många som får det att hända.
    Här finns plats för engagemang och upplevelser

Plats för liv

Ängelholm är en plats skönhet och njutning i särklass - det vet alla, inte bara vi som bor här. Vattnet strömmar genom hela kommunen och ger glädje och energi till invånare och besökare. Den blå kraften och det gröna lugnet – havet, skogen och ängarna - är värden som vi vårdar och utvecklar. Närhet till både stad och landsbygd skapar unika möjligheter för vår gemensamma utveckling.
    Här finns plats för skönhet och liv

Kom och smaka på Vision 2035 – vi bjuder på finkaffe, visionskaka och mycket mer!

Lördagen den 2 oktober bjuder vi på finkaffe och visionskaka på Stortorget mellan klockan 11 och 14 för att fira den nya visionen för hela Ängelholm. Under dagen du får du bland annat prova på rullstolsbasket, se uppvisningar från föreningsliv, provsmaka maten som vi lagar till skolor och boenden, chans att vinna priser och mycket mer. Kom och smaka på Vision 2035!

Läs mer om visionen på www.engelholm.se/vision2035