Femårsjubileum för Ängelholms eget OS

Femårsjubileum för Ängelholms eget OS

För femte året i rad anordnar verksamhetsområde för personer med funktionsnedsättning det egna OS-arrangemanget Funkafajten. Välkommen på pampig invigning i sann OS-anda!

Tid: Fredag 22 maj, kl. 09.30
Plats: Ängelholms idrottsplats, A-plan

Funkafajten är en idrottsgala med inriktning på rörelse, aktivitet och delaktighet.
Verksamhetsområde för personer med funktionsnedsättning anordnar galan och de cirka 100 tävlande är elever på särgymnasiet och de som jobbar på daglig verksamhet eller bor i en gruppbostad.

Galan är ett bra tillfälle att prova på olika grenar och idrotter och deltagarna kan medverka i bland annat 60 meter, brännboll och fotboll.

Dagen inleds med invigning i olympisk anda med inmarsch, fackelbärare och egenkomponerad OS-låt. På eftermiddagen blir det även uppträdande med bandet Three Discos från den dagliga verksamheten.

Program för dagen:

9:00 Incheckning och utdelning av T-shirt
9:30 Invigning med musik och uppvärmning
10:00 Funkafajten
11:45 Tävling 60 meter
12:00 Lunchpaus
13:00 Brännboll (brukarna-Valhall college)
13:30 Fotbollsmatch (Hik kick off- personalen)
13:30 Rörelse till musik
14:15 Uppträde av vårt eget band Three Discos och Ninielle LJ
15:00 Prisutdelning och Avslutning

Mer information