Ängelholms nya stadshus- Alla är välkomna när vinnaren presenteras!

Ängelholms nya stadshus- Alla är välkomna när vinnaren presenteras!

På fredag är det äntligen dags att presentera vinnaren som ska gestalta och bygga Ängelholms nya landmärke! Ett stort steg för Ängelholm som stad och för Ängelholms kommun som arbetsplats.

Fredagen den 6 oktober kl 16.00 på ÄHLM Market i Ängelholm presenteras vinnaren av arkitekt- och entreprenadtävlingen. Ett perfekt tillfälle för dig som vill få koll på hur det nya stadshuset kommer att bli.

Fredagen den 6 okt: Vinnaren presenteras!

• Presentation och offentliggörande av vinnaren kl. 16.00
  • Utställning av tävlingsbidragen
  • Liveband på ÄHLM Markets scen kl 19.00 (Arrangör ÄHLM Market)

Plats: ÄHLM Market på Storgatan 40, Ängelholm

Arrangör: Ängelholms kommun

Alla är välkomna, invånare, näringsliv, föreningsliv och media.

6-13 oktober: Utställning på ÄHLM Market

En extern utställning av samtliga tävlingsbidrag kommer att ställas ut på ÄHLM Market fredagen den 6 oktober kl. 16 till och med fredagen den 13 oktober. Fördjupa dig i tävlingsbidragen och hur framtidens stadshus med höga hållbarhetskrav kan se ut. Se bilder och texter från projetet Lek för demokrati som varit en viktig del i att ta med barnperspektivet i det nya stadshuset.

Lunchguidning av utställningen sker månd 9 oktober och onsd 11 oktober kl.12-13

Projektledare från Ängelholms kommun är på plats för att guida dig igenom ritningarna och diskutera det nya stadshusets möjligheter. Dessutom information om Stationsområdets framtid.

Fredagen den 13 oktober: Samtal Ängelholm!

Ett samtal om stadshusets betydelse för Ängelholm. Nu och då.

Välkomna till ett lunchsamtal om vad ett stadshus kan innebära för Ängelholm med Fredrik Torisson, arkitekt och biträdande universitetslektor vid Arkitektur och kultur på Malmö Universitet, arkitekt från det vinnande teamet och Robin Holmberg (M), kommunstyrelsen ordförande i Ängelholm.

• Hur byggde vi stadshus förr och hur byggs de nu?
  • Vad är viktigt i byggnaden på 2020-talet jämfört med hur vi byggde för 50 eller 100 år sedan?
  • Medverkande: Fredrik Torisson, arkitekt och biträdande universitetslektor vid Arkitektur och kultur på Malmö Universitet, arkitekt från det vinnande teamet och Robin Holmberg (M), kommunstyrelsen ordförande i Ängelholm

Tid: 12-12:45

Plats: ÄHLM Market på Storgatan 40, Ängelholm

Arrangör: Ängelholms kommun

Föranmälan till lunchseminarium.

Lunch ingår ej, men ett brett utbud finns på ÄHLM Market.

Välkomna till alla dessa tillfällen!

Ängelholms nya stadshus- ett hus för alla

Kontakt:

Karolin Högberg, kommunikatör
karolin.hogberg@engelholm.se
Tel. 0431- 468094

Anna Olsson, projektledare
anna.olsson3@engelholm.se
Tel. 0431 -468970

Ängelholms kommun tänker nytt och har byggt en unik organisation helt fokuserad på medborgarservice och samarbete. Strukturen bygger på fyra huvuduppdrag. Vi lever vår värdegrund som vilar på orden öppenhet, omtanke och handlingskraft.