Almedalens mest energirika program är större än någonsin

Almedalens mest energirika program är större än någonsin

Energiföretagen Sveriges Arena energi är den naturliga mötesplatsen för energifrågor under Almedalsveckan. Arena energi i Almedalen är i år större än någonsin med 35 energifyllda seminarier och debatter under tre dagar, ett 40-tal aktörer och två intilliggande lokaler mitt i Visby. Det nya upplägget innebär att det kommer att vara en dubbelt så stor arena som föregående år.

– Jag kan redan nu meddela att vi har ett event som gör oss betydligt större än föregående år. Vi är det stora energieventet i Almedalen. Vårt upplägg betyder också att vi kommer använda två scener simultant, och kan därmed ha flera seminarier igång samtidigt. Det innebär att den energipolitiskt intresserade kommer ha ett gediget program att ta del av, säger Hannes Borg, ansvarig för samhällskontakter på Energiföretagen.

Som vanligt bjuder Arena energi på passionerade energidebatter och seminarier, exempelvis om att vindkraften och kärnkraften faktiskt älskar varandra. Helt nytt för i år är att Arena energi även innefattar en vätgasarena. Programmet i sin helhet går att ladda ned i pdf-format i detta pressmeddelande.

Plats: Arena energi huserar i Visbys mysigaste ruin, S:ta Karins kyrkoruin och tillhörande Klosterlängan vid Stora torget.

Söker du en energiröst i Almedalen?
I mån av tid finns Energiföretagen Sveriges experter tillgängliga för media. Energiföretagens medarbetare på plats är:

• Åsa Pettersson – vd.
  • Hannes Borg – ansvarig för samhällskontakter och expert på energipolitik.
  • Lars Andersson – expert inom vindkraft, solenergi och energilager/vätgas.
  • Sara Emanuelsson – enhetschef Politik och samhälle och expert på EU och energipolitik.
  • Lina Enskog Broman – enhetschef Energisystem och expert på fjärr- och kraftvärme.
  • Greta Hjortzberg – expert på kompetensförsörjning.
  • Ted Lind – expert inom kärnkraft.
  • Johan Bladh – expert inom vattenkraft.

Presskontakt:
Viktor Nordqvist, pressansvarig, Energiföretagen.
Tele: 070-164 44 61.
Mail: viktor.nordqvist@energiforetagen.se

Hannes borg, ansvarig för samhällskontakter och ansvarig för Arena energi, Energiföretagen
Tele: 070-164 44 28.