bild: Pexels.com

Webbinarium: Ny analys av elbehovet 2045 och gapet som måste fyllas

WEBBINARIUM - På knappt 25 år behöver Sverige bygga ny elproduktion motsvarande 260 stora vindkraftsparker eller 32 Oskarshamnsreaktorer och samtidigt väldigt mycket elnät. Det visar en helt ny analys från Energiföretagen som presenteras vid ett webbinarium den 15 februari. Klarar vi utmaningen utifrån dagens regler och förutsättningar? Svaret är nej. Men vilka åtgärder behöver då vidtas för att lyckas?

Välkommen att anmäla dig för att höra mer, seminariet är kostnadsfritt.

Den 15 februari lanserar Energiföretagen Sverige en helt ny rapport och scenarioanalys för Sveriges elanvändning. På webbinariet får du svar på frågorna:

• Hur stort kommer elbehovet vara i det fossilfria Sverige år 2045?
  • Hur stort är gapet till vad befintligt elsystem kan leverera i effekt, energi och elnätskapacitet?
  • Hur ser fördelningen ut över landet, per elområde?

Energiföretagen presenterar nödvändiga förslag på reformer för att möta utmaningarna och representanter från politik och näringsliv finns på plats för att reflektera och diskutera.

Boka in den 15 februari klockan 10.00-12.00 redan nu! Programmet är under bearbetning och presenteras inom kort. Webbinariet är kostnadsfritt. Anmäl dig här!