Våra tekniker genomför en omfattande serviceåtgärd, en så kallad 4 års- service. Här är de på plats i turbinen för påfyllning av fett och kväve, byte av filter, batterier, kol och kontaktorer.

Omfattande serviceåtgärd på unikt sätt på våra maskiner i Mora.

Tekniken i vindkraftverken sätts på prov i de mest tuffa förhållanden och den ska stå emot naturens ibland brutala förhållanden.
I Mora, i en av våra parker, genomför vi för närvarande en omfattande serviceåtgärd, en så kallad 4 års- service. Det innebär en rad uppgifter och aktiviteter, inklusive påfyllning av fett och kväve, byte av filter, batterier, kol och /kontaktorer. Dessutom ingår moment som bultdragning på vingar och torn. Vi planerar också att installera ett semi-automatiskt smörjsystem för turbinens blad.

- Men en av de största utmaningarna är kylan och det tjocka snötäcket som gör att det är svårt att komma fram till site. Väl på plats är det extremt trånga utrymmen och en hel del krypande in och ut ur hubben. Eftersom spinnern är tillverkad i solidstål så är det samma temperatur som ute, sådär en – 10 grader. Så man måste klä sig ordentligt, merionull är en självklarhet, säger Felix Johansson.

Vår erfarenhet och vårt arv går långt tillbaks i tiden. Men vi blickar ständigt framåt. Våra tekniker har därför gedigen kunskap och erfarenhet av olika typer av maskiner (och väder =). hashtag#innovation hashtag#partnerskap hashtag#FörnybarEnergi hashtag#Vindkraft hashtag#Service hashtag#servicetekniker
See translation

Malin Englund

Presskontakt Brand and communication manager Övergripande frågor om EnBW , kommunikation och varumärket 010-454 0883